Gå til innhold

Litt bekymret for vekten min i forbindelse med amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forige gang gikk jeg mye ned under ammingen og ble ganske så tynn. Det fortsatte jeg å være etter at jeg sluttet og. Denne graviditeten la jeg ikke på meg mye. Så nå har jeg ikke mye å gå på. Tre uker etter fødselen er jeg alerede nede i det jeg var før jeg ble gravid, og nå frykter jeg at det bare blir skinn og bein igjenn av meg. Det er ikke ålreit!

Prøver å spise sundt og litt mere enn jeg ellers gjør. Men det er jo grenser for hvor mye man kan stappe i seg og da.

Er det noen som har sånt problem, som har noen råd for hva jeg skal spise så jeg ikke blir helt skrapa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det går an å drikke sånne energidrikker? Ellers ville jeg ha fortsatt å spise sunt og mye.

Er dessverre noen som må slutte å amme siden kroppen ikke tåler det.. :o(

Skrevet

Håper da ikke jeg må slutte å amme pga dette. Har melk i massevis, og det går jo så bra med amminga!

Tenkte å ta det opp med legen på 6 ukers kontrollen. Men om noen her har samme problemet har noen tips hadde jo det vært greit så lenge. Jeg eter og eter....

Skrevet

Da bør du prøve å stappe i deg likevel. Hvis du kjøper en pakke NOKA (eller annen pulver-greie.NOKA er den jeg synes smaker best) og tvinger i deg en sånn etter et HELT måltid, 1-2 ganger om dagen får du hvertfall i deg noe ekstrakalorier og litt næring.

Bland den med litt vann i tillegg til melken så blir den litt lettere å¨få ned. :)

Ei venninde av meg gjorde det når hun ville legge på seg litt, men ville ta vare på helsa også:) Tynn eller ikke, man har ikke godt av for mye fettrik mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...