Gå til innhold

Er det noen studenter her, som er alene med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er pr idag student, men studerer desetralisert, altså på bygda... her er det lave bokostnader, så penger har jeg veldig greit med.. MEN, studieopplegget er fryktelig dårlig,så jeg vurderer å flytte inn til byen (som er 2 timer kjøring unna her) for å studere fulltid.. det vil ta også ta meg kortere tid før jeg er ferdig... det eneste som hindrer meg egentlig er pengene.. er litt redd de ikke skal strekke til... Det er jo veldig dyrt å bo i byene... Hvordan klarer dere dere med penger? hvor mye betaler dere for å bo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bor temlig nerme byen, men får ikke bostøtte. men greier meg alikevel fint, men jeg bor relativt billig også. etter 5 års utdanning regner jeg med å ha ca 150 000 i lån.

se om skolen du søker på har studentboliger, venninna mi går på skole i bergen og hun har en 3 roms til 5000 i måneden og det jo apselutt levbart. der er det lagt opp til at barn bor også.

Skrevet

studentbolig ja.. det har jeg ikke engang tenkt på! men takk for tipset =)

Skrevet

Vi var to studenter, men bodde i studentbolig og der var mange alenemødre og et par fedre. Det som er greit med studier er jo at det er midlertidig, og en får bedre råd. Vi levde på to studielån med to barn, og de som var alene fikk en del studiestøtte og mange hadde OS. Med OS levde de greit. Er en villig til å flytte litt utenom bykjernen er det jo billigere også, og det er mulig å avertere etter "samboerskap" med en annen alenemor. Våre naboer her i Bergen er to alenemødre med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...