Mockanin Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 13 åringen har en helt klar mening om en viss sak, nemlig det vi voksne kaller for pentøy. Det er snakk om å kjøpe dressbukse og penskjorte som i første omgang skal brukes til juleball på skolen, julaften, nyttårsaften og andre lignende høytidsdager hvor det kreves litt penere tøy. Han vil IKKE ha dressbukse, han mener at han skal ha olabukse og penskjorte og at det får holde. Er vi voksne urimelig som mener det skal være dressbukse? Så da lurer jeg på hvordan er det ungdommen i dag går kledd til pent egentlig, guttene vel og merke?
Zitro Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Har ingen 13-åring selv, men personlig synes jeg at juleball krever dress. Jentene kommer joi de nydelgste kjoler her, så da må gutta stille i dress også. Julaften og nyttårsaften kan en PEN olabuske (dvs ren, uten hull, missfarget osv) skjorte og slips være bra nok mine øyne.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Dere kan jo finne en mellomting mellom dressbukse og jeans? Fins mange fine sorte bukser, femlommers, som han helt sikkert vil føle seg litt mer vel i enn dressbukse. Jack & Jones bruker iallefall å ha ut av de litt fine sorte nå når det nærmer seg jul. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå