Gå til innhold

Dere kjære,kjære lærerer!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye forventer dere av 6.klassinger?

Eldste datteren min har drevet med en særoppgave som for det meste skulle gjøres på skolen.

Nå skulle denne oppgaven leveres på fredag og hun har da tatt den med for å legge siste hånd på verket!

15 sider, med litt bilder og alt håndskrevet.

Fornøyd lar hun meg og pappaen lese igjenom det hun da har prestert!

Og her starter problemet.....

Aalt er hulter til bulter!

Litt historie her,klima, litt om kongeriket...så litt nyere historie,blandet med litt om noen templer som er under bygging!??

Og midt oppi alt,nesten en hel side skrevet på spansk....det var da den spanske nasjonalsangen.

Jeg prøver å veilede henne og ymte frempå at nå samler vi alle temaene hver for seg,slik at ting blir litt mer forståelig!!

Min ellers så søte,gode datter forvandler seg til et illsint monster...som brøler og skriker og truer med å rive hele DRITTEN i stykker!!!!

Gud hjelpe meg,hva skal en stakkars mor gjøre!??

så kjære lærerer,hva er forventet av elevene på dette alderstinnet?

(foressten...all ære til alle lærere der ute,tror jeg hadde blitt gal etter en halv dag!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oversikt er alltid det første jeg "søker" - så ville nok kanskje sagt det til hun. Men hun lærer det garantert senere, så ville ikke brydd meg så mye nå i første omgang. Hun får sannsynligvis en kommentar på det også - kanskje det er bedre å høre det fra læreren enn dere som foreldre?

Skrevet

Ja det var det jeg tenkte.

Men jeg får jo vondt av datteren min som har jobbet masse.

Nå sitter hun å skriver noe på nytt,har roet seg litt:))

Skrevet

Ha ha....

Jeg er ingen lærer, men kan ikke dy meg......

Det er akkurat som her hjemme!

Det skal ikke mange ord til fra meg, en kommentar, en ide, før snuppa eksploderer i totalt raseri. He he.....

Det har lært meg å være ydmyk ovenfor arbeidet hun gjør.....og absolutt overlate det til læreren å kommentere arbeidet som er gjort.

Jeg har jo også sett at læreren ikke har helt de samme forventningene og kravene som meg.....og bra er kanskje det?!

Jeg har selv vikariert for klassen en hel dag, dog da i 2. klasse, og det var en morsom,skremmende og utmattende opplevelse! He he....

I syvende klasse hadde jeg aldri turt!

Håper det går bra da! Flink har hun iallefall vært! Spanske nasjonalsangen.... He he...

Skrevet

Nå er jeg på 8. trinn, og vet ikke helt hvor "strenge" de er på 6. trinn, men jeg vil tro hun kan få kommentarer på det.

Kan jo forstå at hun blir lei seg for kritikken når hun har jobbet så mye.

*gruer meg litt til mine blir så store*

Skrevet

Hei hei...

Det er jo veldig store forskjeller på hva man kan forvente fra elev til elev. For noen er det greit at de har et produkt i det hele tatt, men da må man se an hva eleven kan mestre. Min erfaring med slike oppgaver til elever på dette trinnet er at det ikke alltid blir gjort så bra arbeid, fordi det er så mye annet som er kjekt å gjøre på skolen.

Hvis dere mener hun har forutsetninger til å klare bedre enn dette ville jeg bare stått på mitt. Hør med henne om hvor mange timer de har fått til å jobbe med dette på skolen.

Å ha noen fine overskrifter med noen fakta til temaet under bør kunne forventes.

Og hvis hun blir helt hysterisk går det vel an å fortelle henne at når hun har gjort dette en gang skikkelig, så blir det utrolig mye lettere og raskere neste gang. Stå på!!! Og lykke til!!

Skrevet

Ja skrekk og gru!

Er jammen meg ikke lett å være mamma med velmenende råd gitt!

Man må trå veldig varsomt;))

Vi har nå dog fått til en enighet,hun har fått ryddet opp i det værste rotet.

(lot henne beholde den spanske nasjonalsangen...tenke seg til en hel side på spansk!!!)

Ikke lett å være 11 år og skal plukke ut det som er viktigst på internett!

Skrevet

hehe...men det derre er jo en læringsprosess. Må skrive noen oppgaver før man forstår det. Også er det jo en herlig alder. Mye følelser i sving:)

Lykke til.

Skrevet

Takk skal du ha!!

Hun har en del gode tips om utelivet i Barcelona da..hvis noen skulle være interessert!

Skrevet

hehe.. om det er noen trøst så jeg har to sånne oppgaver fra 6 klasse. den ene skrev jeg om julet og den andre om krig.. hehe.. og det er ikke mye bra altså.. hehe.. flere steder så sier "faktane" i mot hverandre uten at jeg har klart å se det osv. i oppgaven om krig har jeg tegnet masse bomber og funnet på masse dårlige dikt, der jeg har tatt utganspunktet i andre bra dikt og ødlagt dem totalt... hehe.. men pokker så stolt jeg var over arbeidet.. hehe

men dagens barn er vel kanskje kommet litt lenger en jeg var.. hehe..

Skrevet

hehe...kan godt hende læreren setter så stor pris på de tipsene at hun glemmer hele nasjonalsangen:)

Skrevet

Jeg var nok ikke hakket bedre jeg,tenker jeg!

Men jeg kan faktisk ikke huske at vi hadde særoppgaver så tidlig.(hun går i 6.klasse,tidligere kjent som 5.klasse)

Syntes i grunn 15-20 sider håndskrevet er mye jeg!!!

Men litt og se frem til,neste år skal de ha særoppgave på engelsk!Da blir det nok rabalder her;((

Får melde henne på engelsk sommerskole,så hun blir godt rustet....

Skrevet

Som ungdomsskolelærer syns jeg det høres flott ut at de får øvet seg på sånt, for mange av våre elever får sjokk når de opplever kravene vi stiller til de.

Er utrolig forskjellig hva de har gjort rundt om på barneskolene (vi får elever fra 6 ulike skoler)

Skrevet

Signerer Doppler og Spetakkel - og vil tilføye: Så heldig hun er som har en mamma som bryr seg om hva hun gjøre på skolen, og som faktisk tør å stille krav til henne (uten å overkjøre). Det er det jammen ikke alle som har...

Skrevet

Det var hyggelig sagt piano..Deilig med litt ros til en litt til tider frustrert mamma;))

Og vi gjør vel så godt vi kan hele gjengen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...