Gå til innhold

Siden de aller fleste her inne har født...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du fikk vite at barnet ditt lå i seteleie noen uker før termin når du var førstegangs, ville du da ha valgt setefødsel eller planlagt ks?

Jeg må ta dette valget nå, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde valgt setefødsel, pga jeg er livredd for at noen skal skjære i meg. Men jeg har født 2 barn i vanlig leie da, så jeg snakker ikke av erfaring...

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Det spørs litt... hvis babyen var stor og bekkenet mitt lite hadde jeg vært redd for at det skulle gå galt, hvis ikke hadde jeg nok valgt vaginalt fødsel=)

Skrevet

Jeg hadde valgt setefødsel. Har nå hatt både KS og vanlig fødsel og jeg vill aldrig mer ha Ks.

Skrevet

jeg er pyse og hadde tatt keisersnitt hvis det hadde vært andre gangs fødselen,men hvis det er første gang så vet du jo ikke hvor vondt det gjør og da blir jo neste fødsel kjempe lett;)

Mass lykke til og gratulerer med den lille nårbabyen kommer:)

Skrevet

Jeg var veldig innstilt på setefødsel helt frem til JM fortalte at ca 50 % av alle setefødsler ender i hastesnitt. Nå er jeg veldig usikker..

Skrevet

Jeg kan jo fortelle en erfaring min kusine har - hun har har hatt en "vanlig" fødsel og en setefødsel... setefødselen syntes hun var en drøm sammenlignet med den andre faktisk. Nå skal det jo da sies at setefødsel var fødsel nr2 for henne. Jeg hadde personlig valgt setefødsel så fremt at barnet ikke var stort, men jeg har helt hetta for keisersnitt også da... Du får sette deg i tenkeboksen å veie for og i mot - ut kommer lille klumpen uansett:)

Skrevet

Men da har du også 50% sjans for en relatvit normal fødsel også, det må du ikke glemme.... dem tar vel å måler bekkenet ditt og tar vekstestimering av babyen først vel? For å se om setefødsel er gjennomførbart i det hele tatt.

Skrevet

Ja klart det, prøver å tenke sånn da:) Det er bare det at jeg har angst for hastesnitt. Men samtidig får jeg jo da muligheten til å føde, noe jeg faktisk har gleda meg til! Blir tatt mål i forkant ja, men likevel var det visstnok veldig mange som endte med hastesnitt likevel

Skrevet

Da hadde je uten tvil gått for ks selv om jeg vet at bekkenet er stort nok.

Setefødsel er noe som skremmer meg.

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det. Min eldste lå i sete et par dager før termin g jeg valgte å skulle føde vanlig. Nå var heldigvis min kar fornuftig nok(etter litt "dytting" fra mor) til å snu seg riktig før han kom, et par dager over termin, så jeg slapp å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...