Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Et tips særlg til dere med ikke helt små barn. Type aktivteter; - bake julekaker - Lage snølykt - Aketur - Boller og kakao ute/inne - Høre på jule-CD - Lese eventyr - Pakke inn julegaver til besteforeldre/tanter/onkler osv. - Lage julepynt Se en film/gå på kino Osv osv. Kjempemorsom julekalender som sikkert blir minst like mye satt pris på som pakkekalender. :-) Og de fleste av oss sliter sikkert litt med samvittigheten ovenfor barna våre når vi stresser og styrer til jul. Hyggelig å ta del i dette for de små også. :-)
Dronning Sånnja Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Hvilken super idé!! Kanskje noen har enda fler forslag til aktiviteter?
tihi Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Jeg er av den litt makelige typen. Jeg er helt med på aktivitetskalender, men sliter litt med å følge opp hver dag. Min løsning er å kjøpe inn en billig sjokoladekalender og så setter jeg på noen stjerner på utvalgte luker. Ungene vet at der det er stjerne skal vi gjøre noe/eller det er en pakke. Jeg har også noen stjerner på lur slik at jeg kan sette på når jeg har tid og overskudd til å finne på noe. På denne måten får jeg dette til å fungere.
erteposen + 4 Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Jeg har også problem med å følte opp. Mitt svar er poser som jeg kan fylle etterhvert. Da kan jeg se uken an å skrive det på en lapp som jeg putter i.
erteposen + 4 Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Nå har jeg glemt hva som står over til tips, men det mest populære er: - pakke inn julegaver i gråpapir, og la barna tegne på. Miljøvennlig og pent. - lage julekort. Bretter papp i to, og barna får stemple fremstiden med en potet med mønster. - aketur, bygge snømann, gå på skøyter - lage kakao og se julefilm - spille spill - bake - pakke inn gave som leveres under treet til frelsesarmen merket med alder og kjønn (vi velger en leke som passer til en på guttas alder) - pynte til jul, legger frem julekrybben - invitere venner til julegrøt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå