Gå til innhold

urinlekkasje etter fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå 2mnd siden jeg fødte. Og enda lekker jeg...Jeg greier rett og slett ikke holde igjen samme faen hvor mye jeg prøver å knipe.

Til tider kan det trekke igjennom klærne. Dette er så utrolig pinlig!

Vil det gå over??

Vil så gjerne høre deres erfaringer/råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke flink til å knipe.... Sleit med lekkasje i nesten to år etterpå når jeg skulle løpe/ jogge/ hoppe. Nå er jeg gravid igjen og får ikke lov til å utføre disse aktivitetene.

Etter neste fødsel tror jeg at jeg skal be de sy litt ekstra godt igjen;-P Neida, får vel bli flinkere til å knipe.

Men tror dessverre ikke det er helt uvanlig. Får du det når du er i bevegelse, eller?

Skrevet

Hvis du har vært flink med knipeøvelser så kan det være en annen grunn til at du lekker. Du bør kontakte lege/jordmor, det er ikke umulig at de kan hjelpe deg, for slik skal det jo ikke være :-) Lykke til!

Skrevet

Jeg har vært flink å knipe...men ser ikke ut som om det har hjulpet.

Men leste en artikkel nettopp om at en liten operasjon har størst effekt hos mange. Jeg går for den ass!

HI

Skrevet

Jeg lakk urin en stund etter fødsel, men det gikk over etter en stund.. Men det er uansett lurt å trene bekkenbunnen for å få ting på plass igjen! Ny fødsel og alder gjør at ting blir slappere, så det er lurt å trene så du slipper plager senere! :-)

Skrevet

To måneder er ingenting. Ikke gjør ting som belaster bekkenbunnen og gjør knipeøvelser RIKTIG hver kveld, minst 30 per dag. Hold i 10 sekunder og ha 5 sekunders pause mellom hvert knip. Ikke sikkert du klarer å holde særlig lenge i begynnelsen.

Fortsett å knipe år ut og år inn, det hjelper etterhert selv om det ikke virker slik.

Ikke gi opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...