Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Det er veldig mye utrolig lite brukte og gode ting til salgs når det gjelder babyutstyr. Jeg har fått en fin Emmaljunga Combi -vogn for 3000 kr og en Acta Grace -bilstol for 700 kr - begge to i fin stand, solide og ser helt nye ut. Eneste som jeg gjorde var å være observant, tenke litt gjennom hva jeg ville, følge med annonser og slå til! Anbefaler virkelig å benytte bruktmarkedet Disse tingene ville kostet mer enn dobbelt så mye i butikken...
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Ja vi har også fått kjøpt masse fine brukte babyutstyr!! Fikk en nesten ny Babybjørn til kr80 og en helt ny stellepute (i orignialpakning) til kr70 på loppemarked : ) Også har vi fått stellebord, garderobe og sprinkelseng til kr1000 på finn.no! Elsker å spare penger og ikke minst miljøet!!
Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Ja ikke sant...og så føler man jo seg så fornuftig og økonomisk tingene er jo like gode for det! Får inntrykk av at folk må jo ha helt enormt med penger, når man bærer ut av butikken ting for titusenvis av kroner - mens du kan få det samme for en brøkdel. Mannen har vært veldig fornøyd med meg da - absolutt koneemne, sa han i dag...hehe. Har du noe erfaring med tøybleier forresten?
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Hehee... Jeg har litt erfaring hjemmefra (Canada) der det er veldig vanlig å bruke tøybleier (og så enkelt når man har en vaskeservice som henter og leverer bleiene hjem til deg!!) Ellers er vi veldig innstilt på å bruke de nå på vårt første barn!! Mannen også gleder seg veldig til å prøve.. ihvertfall når han har lest om hvor mye penger man sparer og hvor bra det er for både miljøet og barnet.. Har kjøpt 1stk BumGenius 3.0 og en annen FuzziBunz.. Lommebleier også.. Har egentlig bare lest masse her, også på tettinntil.no, bleieboden.no, kenguruloftet, pluss utenlandske nettsider for å få så mye info som mulig.. Men lurer på om vi må bruke brettebleier de første ukene hvis lommebleiene er for store? Noen sier de har brukt lommebleiene fra 1. dagen, men andre måtte vente til babyen var ca 6 uker.. Har du noe erfaring? Er så mange valg å ta når det gjelder tøybleier!!!
lulu81 <3 på overtid<3 Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Vi kjøper nesten ingenting nytt, fikk 1 år gammel Simo Duo til 3000,- får seng, baby bjørn, bæremeis og klær hos søstra mi. Stellebord og div hos noen andre kjenninger. Så skal vi ønske oss bilstol til jul, da jeg ikke vil kjøpe denne brukt, siden man ikke vet hva slags bruk de har vært igjennom, de kan jo se helt flotte ut, men man vet aldri...Så jeg syns vi kommer godt ut av det:) Ja takk til brukt!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå