Gå til innhold

Har hodet til babyen deres festet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca tre uker igjen til termin, er førstegangs og hodet til babyen er ennå ikke festet? Betyr det noe for når jeg skal føde? Hvordan er det med dere andre førstegangsfødende? Har hodet festet seg? Til dere som har født før: var hodet festet lenge før fødselen startet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er førstegangs, å hodet til min baby festet seg i uke 35, så jeg er veldig spent på når tid fødselen vil starte :)

Har termin 22.Desember :)

Skrevet

jeg er andregangs,og babyen min har festet hodet,er i uke 34+2 nå

Skrevet

Jeg har termin d. 20. desember og hodet har ikke festet seg eller magen sunket. Hører det er helt ok.

Skrevet

Hei

Hodet var festet for 4 uker siden her.

Nå er jeg 37+3, og venter spent, selv om jeg vet det er dumt å begynne å vente så tidlig for da blir ventetiden sikkert laaaang.

Jeg er førstegangs.

Skrevet

Hodet til min bebis festet seg i uke 30, og han har fortsatt ikke kommet:( Er 39 uker nå

Skrevet

Jeg er 36+3 uker på vei, har termin den 22.des, var hos legen idag. Hodet var ikke festet seg enda. Legen sa at hvis vannet går og hodet ikke er festet, må man legge seg ned og ringe ambulansen for å bli fraktet til sykehuset. Da skal man ikke bevege seg så mye.

Skrevet

Har termin til lørdag, og min er festet! Vet ikke når det skjedde da..

Når kusina mi gikk med sin førstemann, lå babyen i seteleie helt til dagen FØR fødselen, da snudde den seg og festa seg. Så det kan skje når som helst!! Ikke vær bekymra!!

Skrevet

Jeg er andregangs,har termin om 9 dager og hodet festet seg for et par uker siden.

Skrevet

Jeg må bare spørre et veldig dumt spørsmål..

Men kjenner dere at hodet er festet, eller er det noe jordmor finner ut på kontroll?hehe;)

Da jeg var hos jordmor forrige gang, i uke 24 ellerno sånt, sa hun at hodet var ned, men ingenting om at det var festet.. Kjenner jo hun ruller rundt inni magen, så tviler kanskje litt på at det er festet.. Er forresten 29 uker på vei nå:)

Skrevet

Jeg er 37+4 og hodet er ikke festet enda:-( Håper det ikke har NOE å si...

Skrevet

Jeg er 37 uker på vei, og hodet til lillegutt er ikke festet enda. Forrige svangerskap festet ikke hodet seg før fødselen startet, da fødte jeg i uke 38. Så jeg tror ikke at det betyr noe for når fødselen starter om hodet har festet seg eller ikke!

Skrevet

Jeg er i uke 31+4 og andre gangs og her hos meg så har babyen ligget med hode ned siden uke 29 ca.

Den ligger med hode så langt ned at de ikke får målt hode omkretsen på den! Tok UL forje uke pga premature rier, og da klarte de ikke å måle hode! Men den ligger med hode veldig veldig langt ned men usikker på om den hadde festet seg

Skrevet

Hos meg var hodet festet i uke 36, men forige gang jeg var hos jordmor, sa hun at det bare var delevis festet, men at han lå langt og godt nede i bekkenet...

Regner med at det bare var delevis festet i uke 36 også. (Hun var usikker på om det var hodet eller rompa som var festet, og måtte på ul. Heldigvis var det hodet som lå ned :)

Skrevet

Her var hodet festet i forige uke, 37+0... Da lå hun med ryggen på min venstre side... Jordmor sa hun satt bom fast :-) Men denne tuppa her har "løsnet" igjen, for nå ligger hun med ryggen på min høyre side...:-S Så det er vell uansett aldri noen garranti at de blir sittende, men i de fleste tilfellene så blir de det :-) bare jeg som har ei som er litt vanskeligstillt... :-P Så blir spennende å høre om hun har festet seg igjen eller ikke....

Skrevet

Min har ikke festet seg - uke 38+1... Jeg er førstegangsfødende. Tror ikke det skal ha noe å si for når man føder.

Skrevet

Hadde ikkje festa seg på sist kontroll. Var då 37 veker. Hovudet har lagt ned i fleire mnd alt, men han har rotert rundt lengdeaksen sin masse tidlegare. Trur kanskje hovudet har festa seg no, for no er det slutt på roteringa...ligg med beina mot høgre som heile tida har vore favoritt-stillinga. Har også mykje meir press mot symfysen/bekkenet, så han nærmar seg i alle fall opninga....skal jo ut snart....har 12 dg att til ul termin og 7 til mens termin. Skal på kontroll på tirsdag - så får høyra kva jordmor seier om festing av hovud då.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...