Gå til innhold

Kan jeg foreslå dette for legen? vedr. sykemelding.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ti uker på vei. Har gått greit å være i jobb fram til nå. Nå begynner jeg å få samme betennelse i hoften som ved forrige svangerskap. Er ikke så ille enda, så vil nok holde en stund til. I forrige svangerskap ville legen sykemelde meg når jeg fikk denne betennelsen, men jeg hadde da en stillesittende jobb og følte det gikk greit å være på arbeid. Nå har jeg en jobb der jeg er i bevegelse helse tiden og vil ikke kunne være i jobb dersom jeg får store plager med å bevege meg. Forrige gang fikke jeg bekkenløsning en stund etter at jeg hadde fått betennelse. Vet ikke om det hadde en sammenheng. Jeg ble også plaget med høyt blodtrykk, sukker i urinen og veldig mye væske i kroppen.

I dette svangerskapet ønsker jeg å trene for å forebygge bekkenplager, men jeg greier det ikke ved siden av jobb. Lurte derfor på å spørre legen om å få 40% sykemelding og henvisning til fysioterapi. Da kunne jeg jobbet tre dager i uken, og trent og fått behandling to dager i uken. Håpet mitt er da at jeg kunne holdt i arbeid helt til permisjon. Forrige gang ble jeg "tvangssykemeldt" to mnd før.

Jeg har aldri bedt om sykemelding og er redd for om dette virker som en "dårlig grunn". Samtidig syns jeg det er dumt å skulle ødelegge seg helt for så å bli 100% sykemeldt slik som forrige gang.

Synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er helt fint å foreslå!

Legen min foreslo det samme for meg, ikke pga graviditet da men..

Og særlig siden du har den historikken fra forrige gang..

Skrevet

Det er da bare å foreslå, så ser du hva han sier.

Skrevet

Hvorfor begynne å trene for å forebygge bekkenplager nå?

Det er jo sånt som er lurt å trene opp etter forrige graviditet?

Skrevet

Formulerte meg kanskje feil. Har trent helt siden forrige svangerskap, men har ikke orket de siste fem ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...