Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 ...hvis jeg gjør det slutt før babyen kommer,får jeg noe som helst støtte da? Er enda 5mnd til babyen kommer,og jeg skal forlate barnefaren. Jeg jobber 55%stilling,men tror ikke jeg pr.d.d. klarer meg alene ift alle utgiftene med en boplass. Får jeg noe som helst støtte før babyen blir født,eller er det først etter at jeg kan få hjelp?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Du skal snakke med NAV trygd så fort som mulig. Fra 2 måneder før termin, har du rett på overgangsstønad(10 831 pr mnd, skattepliktig). Og så snakker du med NAV sosial om å få supplerende til livsopphold frem til Overgangsstønaden kommer. Dette kan du nok ta på samme timen. Etter fødselen, så skal du ha barnetrygd, og den skal være for et barn mer enn du har. Og bidrag fra barnefar, som er alt etter inntekt osv. Søk også etter bostøtte hos kommunen når du/din eks har endret adresse og bor alene med alle boutgiftene. Du kan søke på dagens inntekt, eller velge å bruke siste ligning som grunnlag. Alt etter hva som blir mest gunstig for deg. Det kan kommunen hjelpe deg med å finne ut av:) Sjansen er at du har rett på det.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Du har ikke lenger krav på OS to mnd før fødsel. Står på Nav`s sider. Men du kan få.. Vanlig å få den samme måned som barnet er ventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå