Gå til innhold

Sprengt og hard mage!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå litt over 18 uker på vei, og idag ble magen plutselig så sprengt og hard - det er rett og slett vondt! Vet ikke om det er babyen eller tarmene som beveger seg inni der, for jeg er litt dårlig i magen om dagen, men det sprenger og er vondt nedover. Og med nedover mener jeg både blære/urinvei, skjede og bak (sorry, litt ekle detaljer). Har prøvd å legge meg en stund, men det blir ikke så mye bedre egentlig. Er det voksesmerter dette eller kynnere eller hva? Noen som har hatt det på samme måten her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg kjenner meg igjen, om enn i en litt mer gradvis og sporadisk variant. Er like langt på vei som deg, og antar at det kan være kynnere. Kjenner det ekstra godt hvis jeg har vært i litt aktivtiet, blir stresset eller går litt for fort. Mistenker også at det kan være pga. forstoppelse, som jeg har vært plaget av sporadisk gjennom hele svangerskapet. Er inni en fordferdelig uke nå. Prøver Bio-Q, frø, korn, svisker, vann, osv. Hvis det ikke hjelper, vurderer jeg ærlig talt klyster.

Men hvis det skulle vise seg å være voksesmerter eller kynnere, er det visst helt vanlig i 4-5 måneders perioden, i flg. svigermor.

Skrevet

Høers ut som kynnere ja.

Kan være ganske intenst, jeg er veldig plaget med det dette svangerskapet. Er 26+0 i dag og kan nesten ikke bevege meg uten i få kynnere.

Skrevet

Godt å høre at flere har det sånn ca på samme måte - sjøl om jeg ikke unner noen det altså!;o) Det kommer ofte med aktivitet og stress hos meg også. Det med forstoppelse har jeg også tenkt på, minner litt om det. Kanskje en kombinasjon av kynnere og forstoppelse!? Ikke godt iallefall. På torsdag skal jeg på ul - endelig - og håper på å se en aktiv og fin baby slik at jeg kan slippe bekymringene litt (iallefall for en stund...)!:o)

Skrevet

Er helt sikkert kynnere. Jeg er 19+5 og har hatt den samme følelsen i noen uker nå. Magen blir kjempe hard og kjennes sprengt ut! Legen sa det var kynnere. Vært på UL og alt bra der, så det er nok helt normalt. Selv om det kan være smertefullt. Trøst deg med at livmoren øver seg til fødselen, og det må jo være bra at den gjør det...! =) Husk at stress fremkaller kynnere, og at det kan være et hint om å ta det litt mer med ro...

Har også vært plaget en del med forstoppelse helt fra jeg var ca 1 mnd på vei. Vurderte klyster, men tar man det sent i svangerskapet kan det sette i gang rier sa de på apoteket. Kjøpte "Duphalac" på apoteket. Syntes det fungerer greit som avføringsmiddel. Det er mildt, og du bruker det over flere dager. Avføringen blir litt løsere, men ikke slik at du må på do i tide og utide..=) Gikk fint å gå på arbeid osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...