Gå til innhold

utvidet os pga skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har fått innvilget utvidet overgangsstønad når dere er under utdanning. Jeg søkte, men fikk avslag.. Nå skal jeg sende inn en klage, med vedleg fra legen. Jeg kan ikke arbeide med det jeg er utdannet som pga helsemessige årsaker..

vet ikke om det fører til innvilgelse, men det er lov å prøve

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du med utvidet med 2 år så det blir 5 totalt med os?

Skrevet

Ja.. jeg har fått os i 3 år nå. Man kan søke utvidet os i 2 år til (tilsammen 5 år) dersom man er under nødvendig utdanning. Jeg har yrkeskompetanse, og da får man vanligvis ikke utvidet i to år:(

Skrevet

man kan få os selv om man har yrkeskompetanse, om det er særskildte grunner for det. foreksempel at det er så lenge siden man har jobbet innen fage at det ikke lenger er mulig å få jobb. vil tror at et skriv fra legen din vil telle til din fordel.

men man vet jo aldri, nav er jo ikke alltid de letteste og samarbeide med.

Skrevet

Et lite spm ang dette, når i forløpet søkte du om dette?...

Begynte en bachlorgrad nå i høst, og er egentlig ferdig med os til sommeren,så skal også søke om utvidet os. Bare litt usikker på når jeg bør søke..:)

Skrevet

Jeg søkte i august og fikk svar i november.. siste utbetalingen av os var 20 november så nå får jeg brått dårlig råd!

Jeg fikk også beskjed i kommunene at jeg ikke hadde rett på bostøtte da jeg var student! Og ikke mottar os lenger..

Så nå har jeg brått 12 tusen mindre i mnd å leve for og det er syyykt mye penger! Jeg er usikker på det om at jeg ikke har rett på bostøtte stemmer, så jeg skal undersøke det litt.

Jeg vil anbefale deg å søke NÅ! Det er opptil 3 mnd behandlingstid.. og får du den ikke innvilget tar klagesaken 3-6 mnd.. Så da har su kansje fått svar til sommeren;)

Det er nemlig dumt å vente til siste liten når det tar så lang tid. Får du ikke innvilget så vet du også hva du har å forholde deg til, og har litt mer tid til å finne en evetuell jobb.

Lykke til!

Hovedinnlegger

Skrevet

Så lenge du selv har valgt å begynne på skole istedet for å jobbe, så har du ikke rett på bostøtte nei..

Var og snakket med folka på bostøttekontoret uka som var nå, og siden jeg selv har valgt å begynne på skolen ( at det ikke er et tiltak gjennom nav ) for å få meg en utdannelse, og kunne forsørge ungen min, så får man ikke bostøtte..Sånn er det faktisk..:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...