Desemberprins kom 20des :) Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 hun er sjalu siden mine sviger foreldre får se barnebarnet sitt mer enn henne (selv om de kanskje ser henne max 1 gang i mnd), siden hun bor på andre siden av landet. Hun sier at jeg prioriterer dem og hvis hun het det samme så ville kanskje hun også fått sett henne mer.......Jeg prøver å få besøkt henne når jeg kan,men det er ikke lett å ta fri og må dra til en annen side av landet.Koster penger gjør det og......hun jobber som lærer og kommer derfor mye på besøk til oss og sine foreldre siden de også bor her ved oss. Nå ønsker hun at vi skal komme til henne før julen, noe som vil koste oss 3000kr og jeg har akkurat begynt i ny jobb, så pga overlapp med lønn har vi bare 1 lønning denne mnd.......Så jeg sa at jeg uansett kan bli med henne etter nytt år og sitte på med henne hjem, men da får jeg bare høre at det passer aldri for oss å besøke henne og hadde det vært hans familie hadde vi vært der. Kunne nok besøkt henne mer enn jeg gjør, men det er det å ha de ekstra pengene og tiden.......Blir så lei meg når det blir slikt......Er så lei av den sjalusien hennes Hva skal jeg gjøre?
Gjest Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Det virker jo som om du faktisk har lyst til å besøke henne, men pga økonomien så går det ikke? Spør henne om hun vil betale reisen, ettersom dere kun har 1 inntekt denne måneden?.. Mange vil vel sikkert si at det er sleipt å spørre om det, men familie hjelper jo hverandre når man trenger det vel?
Anne-B. Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Jeg tror at det du kan gjøre, er å være flink til å sende bilder og oppdateringer, og hele tiden forsikre henne om at dere savner henne og syns det er dumt at dere ikke kan sees så ofte. Om hun veldig gjerne vil at dere skal komme opp til henne, så må du jo si det som det er, at dere har ikke penger, og at dere da evt trenger hjelp til finanisiering av billettene. Sjalusi er vanskelig for den som utsettes for det, og den som er sjalu.
minnimommo Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Hadde blitt lei jeg og, hadde min mor vært sånn hadde jeg bedt henne om heller å komme oftere på besøk, for jeg hadde ikke hatt råd til å fly hit og dit sån at hun skulle fått sett barnebarna oftere! Mine foreldre bor 60 mil unna med bil, 10 timer vis vi skal ta fly, tog og buss. Er der på besøk 2-3 ganger i året, ikke for ofte, men når vi først er der er det gjerne 1-3 uker. De vet at vi savner de, og vi vet at de savner oss. Sånn er det bare. Er vel gjerne litt spesiet av en bestemor å bli sjalu på et slik grunnlag er det ikke, skulle tro at situasjojnen sa seg sjøl...?
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 25. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2008 jeg synes det er vondt at hun er slik, noen ganger har jeg nesten ikke lyst til å si det hvis noen i min mann sin familie har gjort noe med datteren vår for da føler jeg at hun blir sur eller noe. Skulle besøkt henne så ofte jeg kunne,men det går desverre ikke. Hun jobber som lærer og har jo da fri mer enn meg. Skulle så gjerne ønske hun ikke var en slik en "dramaqueen" alltid......Alt hun sier skal liksom adlydes eller er alt feil.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå