Gå til innhold

krangeungenes julekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

på en skala fra 1 til 10...hvor viktig er det å ha pakkekalenderhelvete?

og jeg vil gjerne at dere setter opp en liste på 24 ting som jeg kan bruke timesvis på å pakke inn.

tack.

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10, om du selv synes det er hyggelig. 1 ellers.

Mitt tips er forresten eksklusivt: jeg har kommet over ei såpe med nyyydelig lukt og gull (faktisk gull, bladgull) i seg, den er så tilpassa din og min målgruppe som overhodet mulig. Merket er Nesti Dante, Luxury Gold Soap "prepared with love, care and goldleaf, 24K", og har du den i første pakka kan du (i hvert fall her i huset) pakke inn en seigmann til de neste 23 dagene.

Skrevet

8.. (beklager...)

I kalenderen her vanker det sokker, truser, hårstæsj, julehobbyting, badesåper, blåfjellboken, dvder og annet hun ønsker seg.

Null og niks godteri.. "trenger ikke det!"

Skrevet

Min får ikke ett pakkekalenderhelvete. Han skal få blåfjell sin og muligens fantorangens. Misliker alt slikt pakkekalenderræl så inn i granskauen. Sluttet å kjøpe donald pga all søpla som fulgte med. Å dytte på ungene en haug med ubrukelige ting (24 ubrukelige ting) gjør jeg ikke, og det liksom brukelige har de heller ikke brukt for. Mulig tenåringsjenta får ett daglig griseflakslodd i sin kalender, men da må hun bli mer takknemlig først:/

pms

Skrevet

om jeg noen gang skal lage pakkekalender så skal det ikke være 24 ting til 20 kr som bare er tull. det blir faktisk 480 kr. det er masse penger for en kalender, med tull i. julegaven hans i år ligger på 500 kr. da er julegaven og julekalendren i samme prisklasse... hehe.. det er jo ikke logisk.

men jeg kan kanskje strekke meg til at han kan få et legosett fordelt på 24 pakker, når han blir stor nok til å ønske seg pakkekalender. for da får han ihvertfall en ordentlig ting.

Skrevet

Der er vi veldig enige Moratilgunnar, jeg gidder ikke å fylle kalenderen med ræl!

Skrevet

Jeg så faktisk en fin kalender fra Playmobil på toys r us til 170 kr ca.

Til gutt var det playmo pirat tema og til jente var det tryllefe. En kunne se innholdet i kalenderen på utsiden av pakken som kalenderen var pakket inn i skjønner?

Hadde det ikke vært for at jeg allerede har pakket inn omtrent 20 små gaver så hadde det blitt playmo kalenderen.... *sukk* det ville vært så mye enklere. Playmo er kult.

Skrevet

dill !!!

jeg skjønner jo at såpehelvete er midt i blinken, men hva er greia? skal hun vaske seg med den eller blir det en samlepå og luktepå og briefemed greie?

Skrevet

og jeg gidder ikke å fylle kalenderen med sokker og truser,det skal jo være moro?

Skrevet

Daniel, om hun likner det aller minste på mi og på meg på samme alder, er svaret ja, begge deler. Jeg fikk en fantastisk lilla eggformet såpe i sin egen lille gullkurv da jeg var så gammel. Jul. Den var magisk. Jeg vasket meg forsiktig for å spare, og luktet på den, og holdt den, og var overbevist om i de månedene (!) den varte at det kom til å være en stor gulldiamant inni. Og jeg var ikke engang lei meg da det ikke var sant.

Skrevet

Dessuten, hetser du dill? Det er en dødssynd. Må jeg snakke med deg med strengestemmen om juletreet i år også?

Skrevet

Flisa mi får ting hun trenger og ting hun kan bruke til formingsaktiviteter - moro for henne men kanskje ikke for deg....

Skrevet

Hvor gammel er hun? Jeg syns det er vanskelig å finne noe som ikke er "ræl" uten at det koster for mye. Vil ikke at julekalenderen skal koste mer enn julegavene. Så i år kjøper vi ferdige kalendere, de får en med ting og så kjøper vi Blåfjellkalenderen som hører til barne-tv.

Skrevet

nej, jeg har aldri syntes sokker og truser er moro, men hver sin smak vøtt, hehe!

Skrevet

du glemte en R i moro!

Nå vet jeg hva du skal få til neste bursdag- kun truser og sokker! Også en såpe du kan se på i dusjen:o)

Skrevet

jeg tok lærdom av din korrekte stavemåte i innlegget over, jeg får med meg LITT da vøtt!!!

ok, kjøp riktige sokker og truser da, kan ikke bruke hva-som-helst

Skrevet

hehe nei, jeg skjelver enda etter bøtta jeg fikk i fjor og har lært...det må være juletre, hvis vi skal være hjemme da.

hun ligner nok lut, men nå blir det ferdig kalender.

men hvor får jeg tak i gullsåpa? kan hende jeg trenger en fæntæstic ting å ha på lur

Skrevet

Parfymeriet på Blindern hadde den, men ikke mer, tror jeg, sjekk andre parfymerier...

Skrevet

Så fint at du endelig tok til deg den lærdommen, hvor lang tid har jeg egentlig brukt på det? Tror faktisk det er år.....

Klar du skal få riktige sokker og truser....

• 2 år senere...
Skrevet

Gjør det hyggelig. På barnetips.no finner du mange hyggelie tips slik at du slipper pakkehelvete.

Lykke til.

Skrevet

Det er ikke noe som helst i nærheten av helvevete ved pakker til kalender.. Det er utelukkende deilig og passer i adventstida som pikk i Grete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...