Gå til innhold

Trøtt, sliten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil virkelig holde ut lengst mulig i arbeid, men er for tiden så tung, trøtt og sliten. I dag gikk jeg fra jobb tidlig fordi ene foten min bare dovnet vekk (sitter på kontor), sikkrt pga en nerve i press eller noe. Er "bare" i uke 27 og synest det er tidlig å mase om å få sykmelding. Sist gang jobbet jeg nesten hele svangerskapet, men med en liten aktiv krabat hjemme, ser jeg at dette tærer på krefene.

Er det noen andre som er i samme situasjon og hva gjør dere? Biter dere tenna sammen og holder ut eller går dere til legen for å få en sykmelding event redusert arbeidstid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig sliten og trøtt om dagen jeg også. Men det er liksom nederlag å ikke klare jobben. Har heldigvis mulighet til å legge meg på sofaen når jeg kommer hjem, ingen småbarn fra før, men det er litt kjedelig at hele livet mitt går med til jobben. at det ikke er noe energi igjen til kvelden, kjæresten og sosialt liv.

Det er kanskje sånn vi jenter er da - at utenpå skal vi alltid være "vellykkede". Men det er kanskje ikke så dumt å innrømme at man trenger litt mer hviletid om dagen. Holder ut litt til jeg da, men forstår godt hvis andre ønsker å sykemelde seg litt. Som legen min sa; det er nok lurt å sykemelde seg noen prosent isteden for å gå på en kjempesmell og bli 100% sykemeldt fordi man er utmattet... så jeg skulle bare si ifra...

Lykke til med avgjørelsen. og nyt den tiden du får hvilt fullt ut hvert fall!

(Er 27 uker jeg og forresten...)

Skrevet

JA, det er eit nederlag å gå til legen og klage sin nød, ser jo helt frisk ut.. Vel, skal vere hjemme noen dager på egenmeldingen og se om jeg blir bedre. Dersom det ikke hjelper, må jeg nok ta turen...

Men, lykke til du også Treningsberta :)

Skrevet

Jeg har det på samme måte, har en aktiv toåring i hus...

Jeg har nå vært sykemeldt 40 % i to mnd og det kjennes veldig godt. Har da en dag fri i uka og kortere arb.dager. Får da tid til litt husarbeid og handling etc..... Synes jo ikke noe om å være sm, men jeg kjenner at helsen/formen gjør sitt til at jeg har valgt å jobbe redusert.

Har funnet ut at det er bedre å jobbe redusert enn å gå på en smell og bli borte helt.

Skrevet

Fint å høre at det er andre som også har det på samme måten. Gleder meg ikke til å gå til legen, føler at det er "syting", men jeg har virkelig null energi for tiden.. Hva sier man til legen da: Jeg vil ha sykmelding fordi jeg er sliten??? Er det grunn nok til å få redusert arbeidstid? Dette er nytt for meg, er så vant til å være full av energi hele tiden og jobbe mye, så dett er litt rart, men bør jo tenke på lille prinsessen inni magen min også..

Skrevet

Det trenger ikke være så ille. Jeg er i 19 uke og har vært 50% sykemeldt de siste 3 ukene. Jeg bestilt time hos legen og ba ham ta blodprøver av meg for å finne ut om det var noe jeg manglet- er så utrolig trøtt bestandig. Jeg må sove midt på dagen, gjerne en lur på ettermiddagen og sover like godt på natten.

Da jeg kom inn til legen syntes han jeg så veldig sliten ut. Jeg holdt på å begynne å grine - det var så herlig å slippe å si noe selv. Han gav meg sykemeldingen uten at jeg spurte om den. Sa jo at jeg var trøtt og ønsket å finne ut hvorfor.

Jeg har to gutter hjemme på 7 og 4, men de er så fantastiske at jeg kan ikke si at de sliter meg ut. De hjelper til med ting som: tar inn posten, rydder av bordet etter middag, holder det ryddig på rommet sitt og kaster selv skitne klær i kurven. Og dette uten at jeg må mase på dem,

Mannen min lager fote middag når han er hjemme, og beordrer meg på sofaen imens.

Håper trøtta gir seg snart - føler jeg går glipp av mye og det er kjipt å ikke ha energi til noe som helst (juleshopping f.eks - som jeg vanligvis liker å gjøre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...