Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Er sykemeldt fra skolen pga av bekkenløsning.... Sitter hjemme alene fra 09.00 - 19.00 på kvelden. Å annen hver helg jobber han også hele dagene. Noen ganger i uken jobbe han også fra 17.00 - 00.00......Tiden gååår så tregt! Sitter å teller timene til han komme hjem. Men så ringer typen og sier han må jobbe en time lengre idag, å etter han la på røret. Kjente jeg bare tårene strømme på.......Begynner å bli skikkelig deprimert..... Hater å sitte alene, fæler sikkelig på kveldene. Sikkert mangen som har det sånt som meg, med at typen kansje også reiser vekk.. Men jeg er så familie skjær, og føler jeg trenge litt extra omsorg for tiden. Blitt veldig nedfor.... Off ble mye sutring her. Men godt å få det ut også...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Ja, ja, folk er sannelig forskjellige. Her sitter jeg også helt alene på dagene, men er bare glad til! Kjempedeilig å ha så mye tid for seg selv - rene luksusen! Har godt forhold til sambo, så har ikke noe med det å gjøre. Ikke mange ganger i livet man kan styre dagene og tidsbruken helt selv. skulle nesten ønske det varte evig Sorry at jeg ikke hadde noe mer oppmuntrende å si. Men kanskje du kan se på det litt fra den vinkelen jeg gjør?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Sko gjerna hatt den følelsen! men klarer det ikke helt... Kjenner jeg bare vil være med typen, er så glad i han! blitt skikkelig hekta på han. Det er nok ikke bra. Men vi har ikke fått så mye bare oss to i det siste.. Å jeg føler jeg trenger det veldig. Ønsker bare å ligge inntil han å bare kose =) Syns dagene går utrolig sent når jeg ikke går på skolen. Håper at jeg kan klare det imåren. Orker ikke å sitte her deprimert lengre! blir bare tullete av det virker det som.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Jeg skjønner deg godt jeg HI. Jeg hater å være alene hjemme lenge om gangen. Har du ingen du kan invitere over?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Du må nok ta litt ansvar for ditt eget liv, du kan ikke leve det gjennom mannen... Hvor hemmet er du av bekkenet da, kunne du ikke ta bilen eller bussen og besøke noen? Meld deg på svømmetrening for gravide, det er kjempefint for bekkenløsningen og du møter likesinnede. Inviter venner og familie på besøk, lei noen gode bøker på biblioteket, kjøp en bok med innføring i strikking, hekling eller noe annet du ikke kan. Jeg er også hjemme om dagen, men jeg synes dagene går altfor fort jeg. Siden jeg er nødt til å hvile endel synes jeg aldri jeg får gjort det jeg har lyst til i løpet av en dag, altfor får timer...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Hei kaklehøna verper igjen.=) Ikke så mangen jeg kan invitere, for alle går på skole. Så ingen er tilgjenngelig før etter de har vert hjemme å spist. Så det er veldig kjipt.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Bruk tiden til å: a) reflektere over hva slags person du er/har lyst å være (du virker så uselvstendig og klengende - ikke ta det for ille opp, da) Finne på noe koselig. Bare fantasien setter grenser her. Er du helt fantasiløs, så kan du surfe på nettet. c) Lære deg noe nytt d) Gjøre det koselig hjemme e) Skrive brev etc etc
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Prøv å nyte tida du er alene nå. Snart får du et barn og da blir det leeeenge mellom hver gang du får alenetid. Å være så avhengig av samboer som du er, er ikke bra. Er jo en fare for at han går lei til slutt om du ikke klarer å aktivisere deg selv.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 Så jeg er uselvstendig jeg? Hmm.. jeg er uselvstendig og klengende når jeg savner å ha tid til kjæresten min.. Har du kjæreste du? vet du hva kjærlighet er? jeg må bare spør jeg.. siden du sier sånt..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 Tror du har missforstått kraftift nå.. jeg sa jeg vil ha tid med han for det er lenge siden vi to bare har kost oss...
KaMa Skrevet 25. november 2008 #12 Skrevet 25. november 2008 Jeg er ikke hun anonyme oppi her, men jeg er ganske enig i at du høres usedvanlig uselvstendig og klengete ut. Jeg har kjæreste og vet hva kjærlighet er. Det er i hvert fall ikke å kvele den man er sammen med, ikke klare å være alene og bli deppa av å ikke henge i bukselinningen til den man deler liv med. Tror du det, så har du en noe underlig oppfattelse av hva kjærlighet er, og jeg tipper det er en grunn til at partneren din jobber så mye som han gjør. Jeg hadde blitt sprø av å leve med noen som er så avhengig av meg. ..og jeg har barn..
Gjest Skrevet 25. november 2008 #13 Skrevet 25. november 2008 Kjedelig da! Kanskje du skal gjøre som pensjonistene, ta deg en tur på bingo eller noe ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #14 Skrevet 25. november 2008 Denne kommentaren fra deg, HI, gjorde at jeg mistet all sympati! Du fortjener å være deprimert. Du er UMODEN.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #15 Skrevet 25. november 2008 Ojsann, der avslørte du deg, så jeg fikk lest profilen din. Jeg ser at dere ikke har barn ennå og er veldig unge. Da er mitt råd å benytte sjansen nå til å trene, gå på kino, treffe venninner osv. Gjør så mye du kan mens du er alene. Kos deg også med lange karbad, egenpleie, be venninne rpå besøk osv. Før du vet ordet av det er du mye mer bundet av den nye babyen, og da tror jeg det kan bli verre hvis du ikke lærer deg å trives i ditt eget selskap. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #16 Skrevet 25. november 2008 Dette forklarer seg: du er bare 18 år. Nå finnes det modne 18-åringer, men du ser ikke ut til å være en av dem. Få deg et selvstendig liv. Istedenfor å fortelle oss voksne at vi ikke vet hva kjærlighet er! HA-HA!!!
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 25. november 2008 #17 Skrevet 25. november 2008 Off! Kan dere kalle der voksne? det er jo dere som er sine å sure å sære her.. Isteden for å prøve å gi råd, så tråkker dere ned på meg/andre.. det er vertfall umodent gjort.. Men det er typisk voksne det;) Sære folk som mener det er baaare dem som har rett. hehe... Men ja, jeg er 18 år å trengte noen råd fra dere "voksne" men faktisk så syns jeg dere er mye verre enn oss ungdom når det gjelder å tråkke ned på folk..
Gjest Skrevet 25. november 2008 #18 Skrevet 25. november 2008 Du er sikkert ikke alene om å gå hjemme på dagtid. Ring og hør med helsestasjonen, det gjorde jeg til slutt i ren desperasjon, og de hadde faktisk en del tips å komme med. Ellers vil nok dagene gå fort fram mot termin. Kanskje du kan begynne å lage ting til babyen eller noe?
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 25. november 2008 #19 Skrevet 25. november 2008 ja, har stikt en kjole og et teppe. Så jeg er litt lei av å strikke..Men tenkte jeg kunne begynne på albummet, med å lime inn UL bilder og mage bildene frem til nå =)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #20 Skrevet 25. november 2008 Den eneste grunner til at du får sånne reaksjoner er at: a) du ber om råd du avviser rådene når de kommer (typisk tenåring!) Alt det du har gitt av opplysninger tilsier at du er klengete og uselvstendig. Det sier flere stykker her. Og du tar det i verste mening enda vi i samme slengen sier hva du kan gjøre (altså prøver å hjelpe). Du virker lite villig til å høre på hva folk foreslår: nemlig at du prøver å bli mer selvstendig og få deg et liv slik at du ikke er så avhengig av samboeren. Da vil både du og han bli mer fornøyde. Vi voksne taler av erfaring på dette området. Men du vil ikke høre, og da gidder vi ikke jatte mer med deg.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 25. november 2008 #21 Skrevet 25. november 2008 Så hvorfor i all verden skrive masse som tråkker ned på folk? Derfor jeg ikke tar til med det folk skriver er jo for at det tråkker ned. Det går ant å skrive ting på en helt annen måte. Tror neppe du selv hadde tatt til deg råd, om du fikk ting påpekt opp i fjese, som ikke stemmer....
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #22 Skrevet 25. november 2008 Du var den som først svarte frekt. Men du virker ikke å være istand til å se at det er saklighet og ikke kritikk vi gir! Vi har da alle vært unge og umodne en gang! Og vi vet at det hjelper å stå mer på egne ben og ikke la ens egen lykke avhenge så sterkt av om samboer er der eller ikke. Og da sier vi det. Enkel og greit. Man blir kanskje mindre avhengig av å bli dullet og jattet med når man er voksen.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 25. november 2008 #23 Skrevet 25. november 2008 jaja,, jeg gidder ikke å sitte her å diskutere... utrolig hvordan folk kan dømme folk.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #24 Skrevet 25. november 2008 Du får se det postitive i det, du har en pliktoppfyllende mann med god arbeidsmoral som gjør det han kan for å gi dere et økonomisk godt liv! Du er ung, og det er ikke lett å ta selvkritikk, men les litt mellom linjene, tror ingen her egentlig vil deg vondt selv om de er litt krasse i kritikken av deg. Vi har alle barn, vi vet alle hva kjærlighet er og vi vet også at ting forandrer seg ettersom vi blir eldre og får andre forpliktelser. Det ER koselig å være forelsket tenåring, men mange av oss har kommet mye lenger enn det, livet går i faser vet du. Nå er du i en forandringsfase, du skal tilpasse deg et mer selvstendig voksenliv som mor, partner og ikke minst en selvstendig kvinne. For å finne den rette balansen i livet ditt har du nok godt av å aktivisere deg selv litt mer så du slipper sitte å vente og savne så mye. Det er et godt råd å kontakte helsestasjonen, de vet mye om hva som fåregår av aktiviteter i kommunen din.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #25 Skrevet 25. november 2008 Haha, fÅregår faktisk, der så det jammen ut som jeg ikke var ferdig med grunnskolen selv heller... ;-) Uansett, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå