Gå til innhold

Tykke har rett på gratis ekstra (fly) sete!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette leste jeg på VG.no. Hva synes dere om det? Kjenner jeg blir provosert at noen får gratis sete pga overvekt. Men jeg som veier 60kg må betale om bagasjen min veier 1kg over. Kan ikke flyselskapene heller veie passajeren sammen med bagasjen? Feks maks.130kg. Om du veier 100kg, så får du lov til 30kg.bagasje. Jeg veier 60kg, så får jeg lov til 70kg bagasje. Fair?

He he, Jeg vet at dette kommer aldri til å skje i praksis med synes det er så utrolig urettferdig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor forskjellsbehandle handicap? I Canada regnes ekstrem overvekt tydeligvis som handicap og da må de jo behandles likt med andre synes jeg.

Skrevet

Synes det er helt greit. Ett menneske er da ett menneske, selv om det tar større plass enn andre.

Skrevet

Hvorfor ikke? Du kan jo bare være glad for at du ikke er så overvektig at du slipper å "ha krav på et ekstra sete," det innebærer nok en del sosial skam for enkelte.

Er man feit, så er man feit. Skal man straffes for det ved å ikke få lov til å reise rundt omkring som andre gjøre?

Skrevet

Dette er vel snakk om mennesker som har handicap og overvekt da.

Ikke overvekten som et handicap.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke de skal få helt GRATIS sete for en selvpåført (fleste tilfeller) handicapp.

Skrevet

Jeg synes iallefall det blir for tåpelig om man skal beregnes utifra kg, når høyden på mennesker er så forskjellig!

Jeg som er nesten 180 høy, skal da straffes fordi jeg veier mer enn noen på 150?

Nei, vet du hva. Det blir for dumt.

Jeg velger å tro at mennesker som er svært overvektige nok har en sykdom eller noe annet som gjør at de er så overvektige. Og skal ikke straffes. Snakk om sorteringssamfunn da.

Skrevet

Overvekt i ektreme tilfeller blir et handicap, fordi det fører med seg en rekke begrensninger.

Skrevet

Gå i deg selv. Tilskriver du alt av ansvar for det som blir påført deg i livet, til deg selv?

Selvfølgelig blir man feit at å spise feil og altfor mye mat. Det kommer derfor til å koste samfunnet utrolig mye mer penger å lage et system hvor man for eksempel oppsøker lege og sykehus for å "diagnostisiere" fedmen, er den selvpåført eller er det grunnet sykdom? Det vil også bety at man deler mennesker inne i grupper, og da får man med en gang verdier som mer og mindre verdt knyttet til disse.

Hva har det egentlig å si for deg personlig at tjukke mennesker får et ekstra flysete til disposisjon? Urettferdig fordi du ikke får pakke med bagasje? Syns ikke resonnementet ditt henger sammen.

Skrevet

Det har egentlig ingenting for meg personlig om store mennesker får gratis flysete eller ikke. Kanskje jeg kom med et dårlig eksempel, men det var jo det første som slo meg...og jeg sa til og med at dette kommer aldri til å skje.

Skrevet

'ingenting å si' skulle det stå

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Hvis dette er noe du finner urettferdig må du ha et svært lykkelig liv.

Passasjeren som er overvektig har nok langt større problemer i livet generelt enn ditt baggasjeproblem.

Skrevet

Hmm, kanskje de begynner med ordninger for de som er ekstra lange også da, som faktisk er slik fra naturens side uansett hva de gjør fra eller til.... Ikke noe artig å være to meter lang i fly. Og ikke gøy å være den som sitter foran og ha to knær i seteryggen hele flyturen.

Skjønner jo at flyselskapene gjør det, ikke kun for den overvektige sin del, men også for passasjerene som skal sitte ved siden av. De færreste overvektige velger nok frivillig og betale for to seter, og da er det faktisk medpassasjerene det går ut over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...