Koseklompen Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Moren min ønsket at jeg skulle strikke noe til henne til jul... så da la jeg meg i kast med en sjal-skjerf kombo..... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåå Den er så langdryyyyyyyyyyyyyg..og ikke nok med det så har jeg valgt å strikke med pittesmå pinner....... Men verst av alt.... Jeg VET jeg kommer til å strikke fler av disse... En egenkomponert kurs i tålmodighet dette her......
freebird Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Vil du strikke en til meg og, siden du er så godt i gang?! ;o) Jeg kan bare strikke firkanter jeg...
Koseklompen Skrevet 25. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2008 He he.. send over garn det så skal jeg se om jeg blir ferdig før vinteren er over..he he.. kan komme langt med firkanter da Strikk mange nok , sy de sammen og sy på trekk på ene siden og vips..et kjempefint pledd
lisje marthemora Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 he.he.... tar du imot bestilling ? Det hørtes flotte ut. Kunne tenkt å gitt det til mine 5 svigerinner til jul:))))
Koseklompen Skrevet 25. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2008 Jeg har tatt mot flere bestillinger, bolero, genser, pulsvarmere, baskerlue, sjal... men jeg anser meg fortsatt som medium nybegynner og prøver å ikke ta for store oppdrag og helst kjente i begynnelsen da jeg får skikkelig strikke-nerver.. he he Det skjerf-sjalet jeg strikker nå er superenkelt å strikke, og når en bruker et selvstripende garn så blir det flott. Men neste gang skal jeg bruke litt tykkere garn og større pinner..he he
lisje marthemora Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Jeg liker veldig godt å strikke , men kun enkle ting. Mønster i farger går greit, men kunststrikk med hull både her og der det går ikke.Det blir liksom ikke helt likt bildet:(( ????????. Hvilken mønster bruker du nå da?
Koseklompen Skrevet 25. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2008 Akkurat det skjerf-sjalet til moren min er enkelt strikket, ment for å bruke mens hun er ute i kulden med mine ramp av småsøsken (11, 9 og 7 år) det er ikke noe hull her og der, bare økning til en kommer halvveis og så begynner man på fellingen (strikker fra ene siden til andre) og så bruker jeg et garn som heter Fabel, som "lager" sitt eget farve-mønster. Det som gjør denne så langdryg er mest fordi jeg har valgt å strikke med tynne tynne pinner......arg..dumme meg.. Heter baktus/karius skjerf(?) Baktus, da strikker du frem og til bake sånn vanlig på Karius strikker du rett på ene siden og vrang på andre..
lisje marthemora Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 nå har jeg googla ,og fant de. Desse må jeg prøve. Fabel er en flott tråd å strikke av . Kjempemange fine farger , men den er tynn ja.... Jeg stikka mye sokker av den.
Koseklompen Skrevet 25. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2008 Er fine skjerf det. Ja, Fabel er nokså tynn. Og for å få sånn passe lengde bruker man et nøste på økinga og begynner på ny nøste på fellinga. Men jeg synes tilogmed det er litt lite,, Er jo de som bruker Online Sokkegarn. Den er fin. Og Sisu har jo garn med fin skiftende farve, men de farvene tror jeg er korte intervaller på, så det blir ikke akkurat striper av det. Men jeg har strikket med ensfarvet garn og det ble fint det. Heklet en tynn borde kant på slutten for effektens skyld. Står økinga og fellinga er på hver 4 pinne, men hvis du bruker noe tykkere garn så ta øking og felling på hver 6 pinne.. Fanget opp det tipset på Hobbyboden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå