Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg har i de siste månedene har store søvnvansker, får ikke sove osv.. For en stund siden begynte jeg å våkne opp av at jeg skjelver, hele kroppen rister.. men det gir seg fort.. men nå i det siste, får jeg kraftig hjertebank når jeg skal sove, begynner å skjelve masse og hver gang jeg sovner inn føles det som jeg våkner i samme øyeblikk, og skjelver noe grusomt, føler panikk ! I natt våknet jeg av store smerter i brystet, og jeg skjalv noe grusomt på den ene armen.. ble såå redd.. Jeg prøvde å sove nå nettop, men så skjedde det igjen.. skjelvningen og følelse av at jeg skal besvime eller noe..
mammarettogslett Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Kanskje ta deg en tur til legen, greit å sjekke opp. er du mye sliten, stresset, mye å tenke på? kan jo være pannikkangst du opplever. Jeg skal ikke påstå noe som helst så syns du skal få deg en legetime! lykke til!
dårlig ånde Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 jeg ville gått til lege med dette jeg, ikke stolt på oss heksedoktorer på dib. er du stressa for tiden? det kan være psykisk.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Ja jeg er veldig stresset for tiden, helt utslitt.. i tilegg til søvnproblemer blir alt mye værre.. blir bare så deprimert av dette..
kokkelimonke Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Hei! For meg høres dette ut som panikkangst. Jeg sliter med det samme selv, helt grusom følelse. Jeg får pustebesvær og vondt i brystet, Første gang dette skjedde ble jeg innlagt på sykehuset hvorpå dem trodde det var hjerteinnfarkt. Men det var ingenting galt med meg. Kom tilslutt frem til at det var panikkangst og at dette ikke er farlig. Etter sykehusepisoden får jeg panikkangst rett som det er. Og det trenger ikke å være i situasjoner hvor man er stresset, sint, lei seg osv, det ligger ofte i underbevisstheten og "kommer frem" når du har det rolig rundt deg, og hjerne om kvelden når du legger deg. Er oftes da jeg også opplever dette. Jeg synes du skal ta opp dette med legen din og kanskje få en henvisning for å snakke med noen? Dette har hjulpet meg mye iallefall. Og du må for all del ikke tenke at du er unormal på noen som helst måte, det er så veldig mange som opplever dette, som ikke snakker høyt om det. Når jeg først ble åpen om min "diagnose" om man kan kalle det for det, så var det mange av mine nære venner og familie som også hadde opplevd lignende. Jeg har ikke kompetanse innenfor dette i det hele tatt, og kan ikke garantere at det er panikkangst du har hatt, derfor vil jeg råde deg til å kontakte fastlegen din, Men for meg så høres det veldig slik ut. Masse lykke til iallefall, håper du finner ut av hva det, og at mine ord kanskje var en liten betryggelse for deg :-). Det blir ofte en liten ond sirkel om man ikke finner det ut, da blir man engstelig for hva det er, om noe er galt osv, så får man mere angst. Håper det ordner seg for deg :-)
Vilja<3 Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 hørest ut som panikkangst. Ta deg en tur til legen så får du undersøkt det.
dårlig ånde Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 søvnproblemer og stress går hånd i hånd. men få det sjekket ut ordentlig, legen kan kanskje hjelpe med sykemelding en periode også hvis det er en mulighet. gudd løkk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå