SNURF 5 GUTTER Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg hadde 2 katter i sommer men no 1 igjen, Grunnen til det er at naboen skulle ned i kjelleren sin og der fanst det kun ein utveg. Men han fortsetter mot katten og da føler katten seg truet og gjekk til angrep. Det ente med legevakt og måtte sy ansikte og antibiotika kur. Da fikk jeg i klausul fra naboen om og kvitte meg med katten eller trekke ut klørne. For ho ville ikkje ha ungane sinne ute så lenge den katten var der. KVA VILLE DOKKE HA GJORT ? OBS. Dei er naboer og min beste vennine. Ho har 2 katter sjølv. 2 hoer den eine er kastrert og den andre ikkje kastrert.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Kvittet meg med katten. Hadde ikke behøv å tenke meg om en gang.
niania Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 For en kjip situasjon! Synes det høres rart ut at katten angriper i den graden at det ender med suturering i ansiktet (!) og ab-kur. Det er trist at det ble så stygt. Det er sjeldent man ser og først og fremst noe som hender hvis mennesker opptrer truende og feil overfor dyret - og det trenges inn i et hjørne uten muligheter til å unnslippe - eller at katten har et adferdsproblem. Har katten tidligere angrepet eller vist tegn på å være mer aggressiv enn en normal katt? Hvis det er tilfelle, ville jeg nok dessverre ha avlivet den i frykt for at den ville skade andre like "lett". Det er uansett ingen løsning å trekke ut klørne - det er regnet som dyremishandling i dyrevelferdens henseende. Etter at du ordner opp, ville jeg forresten purra på at hun kastrerte sin egen katt.
EinFrosk Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Kvittet meg med katten, hadde ikke tenkt to ganger på det selv om jeg er glad i katter. Selv om katten føler seg truet, så er det ikke normal oppførsel av en katt jeg ville følt meg trygg på å ha i hus. Hva gjør du om det er en ettåring som "går mot den på et sted med bare en utgang" neste gang?
jordbærklatten Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Hadde det vert mon katt, hadde jeg ikke kvittet meg med den, vist han ikke kjente katten, å går mot den slik, ber han egentlig om å få seg en på tryne. Men om katten har gjort det ofte, ville eg kansje gitt den vekk til noen eg kjente.
Pappalille Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Jeg hadde nok tatt katten, for som det blir sagt lenger opp; hva gjør du den dagen det er et barn (ikke bare dine egne) som blir angrepet? En katt skal da vel ikke angripe på denne måten og føle seg så til de grader truet av normal oppførsel? Da går jeg ut i fra at denne naboen ikke opptrådte truende overfor dyret. Hva om dette hadde gått utover synet til det mennesket som ble angrepet? Og det å gi bort en katt som er aggressiv til "noen du kjenner" hadde nå vært helt uaktuellt. Det er fremdeles ditt ansvar om du gir bort en katt som ikke reagerer helt sunt. Hadde en hund oppført seg på denne måten hadde det ikke vært spørsmål en gang; avliving. Synes ikke det er så annerledes med en katt nei.
jordbærklatten Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Nei men no vet jo vi ikke om den har gjort det før, eller om den følte seg utrolig trua der nede. So blir for dumt å si den ER aggressiv, når vi ikke vet.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 26. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2008 Den katten har aldri gått til angrep før. Men naboen har skremt katten vekk fra hagen sinn fleire ganger. Katter har terretorium og ille nok når nabo katta ikkje kastrert. Sjølv den snilleste katt kan bli den store stygge ulven. Nå bor katten med 2 andre katter og 2 hunder. Katten storkoser seg på ein bondegard.
jordbærklatten Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Ja da har naboen bedt om å få seg et smell. hadde gjort akkuratt det samme om eg var katta. godt katta har det godt no
Pappalille Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Ja, da vil jeg vel si at naboen kanskje ba om å få seg en smekk ja. Da har han i utgangspunktet slett ikke oppført seg normalt, og må regne med en sterk reaksjon. Håper pusen din har det flott =)!
første lykke Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Katten forsvarte seg bare i en stressende og truende situasjon. prøv å forklare det til naboen din, som tydeligvis ikke forstår at man skal holde seg unna dyr som er stresset, da "angriper" de nemlig..det er rent instinkt.. akkurat som du ville ha angrepet en som hadde oppført seg truende mot deg.. herregud, ikke kvitt deg med den stakkars pusen.. hvis den aldri har gjort noe sånt før eller siden, er det naboen sin feil. etter min mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå