Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Har skikkelig vondt i magen og det presser nedover! Hva er dette for noe? Kynnere? Jeg er bare 16 uker på vei!
Lykke Li Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 kynnere skal ikke gjøre VELDIG VONDT, men de kan være ubehagelige og du føler kanskje du må stoppe det du holder på med. slik har hvertfall mine kynnere vært. de gjør at magen din blir knallhard! etter en liten stund går det over og magen blir "myk" igjen. Med min nr 2 hadde jeg kynnere i uke 16 ja, kan ikke huske jeg hadde det med nr 1.... men nesten alle venninnene mine har hatt kynnere "fra begynnelsen av". Så lenge du vet det er kynnere trenger du ikke være redd, men jeg tør jo ikke si garantert det er det du har =) Lykke til =)
Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Hmm, ikke godt å si da! Tusen takk for svar!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Denne gangen fikk jeg kynnere fra uke 14, mens i forrige svangerskap husker jeg ikke når det begynte men jeg hadde det mye og det kunne være ganske ubehagelig. Denne gangen kjenner jeg også at babyen presser fra på en måte, og det kjennes litt ut som kynnere, det presser i alle retninger liksom. Hvis du vet det er kynnere og de ikke er regelmessige (at du kan ta tiden på dem sånn som med rier) så skal det ikek være farlig.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 du kan no lese innlegget mitt lenger opp her om du ønsker. kynnere er i seg selv ikke så farlig,men er de sterke nok og ofte så kan de starte prematur rier (erfaring fra det forige svangerskapet) jeg har samme sort rier no og er 15 uker på vei...fikk streng beskjed om å holde meg i ro og er 100% sykemeldt fra begge arbeidplassene mine. prøv å ta det med ro ognår du får vond så legg deg på sofan eller ta et varmt bad...det skal hjelpe på ikke løfte tungt eller mye fysisk aktivitet så blir plagene mindre:)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Hei, jeg ville ringt sykehuset hvis jeg var deg. Ikke at det er farlig, men da får du et svar du kan stole på! Jeg fikk kynnere denne gangen i uke 17, og syntes det var veldig tidlig. Lange, sammenhengende kynnere. Ringte føden og fikk beskjed om å legge meg ned og ta det med ro, men at det ikke var farlig så lenge det ikke kom blod og ikke var vondt. Jeg er andregangs, så jeg var helt sikker på at det var kynnere, da. Kynnerne mine har blitt verre og verre, har også hatt mye vonde kynnere og regelmessige kynnere. Men her går jeg med to uker igjen til termin, så det er ikke nødvendigvis prematurt på gang! Lykke til!
aomeg Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Hadde ingen særlig merkbare med nr en.Nå med nr to er det voldsomt.Kjenner det godt i sener og leddbånd også.Men er du usikker så fins det jo alltid hjelp å få vet du.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 jeg fikk sterke kynnere plutselig når jeg var sånn omentrent like langt på vei som deg. (kansje bittelitt lengre). Det viste seg at jeg da hadde fått en UVI. og når jeg fikk antibiotika for dette sluttet kynnerne å komme når medisinen begynte å virke. Jeg har hatt UVI 3 ganger i svangerskapet, og hver gang har jeg fått sterke kynnere i denne sammenheng.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 glemte å si at kynnerne var eneste symptomet jeg hadde på UVI. Hadde hverken svie eller hyppig vannlating, bare kynnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå