Gå til innhold

Hcg produksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor sent er det egentlig mulig å produsere hcg??

Er det mulig at noen kan være gravide og produsere hcg så sent at man ikke får positiv test før 2-3 uker etter IKM??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er absolutt mulig.

Og jeg er en av dem.

Da jeg ble gravid med gutten min så gikk jeg 3 uker over tiden før jeg fikk positiv test.

Og i sommer ble jeg gravid men hadde en SA. Var helt sikker på at jeg var gravid, men testene var negatvie. Så begynnte jeg å blø og ble litt i tvil hva det var selv om jeg innerst inne var sikker på at det var SA. Da jeg hadde blødd i 3 uker dro jeg til lege og fikk konstantert SA, og først da var testen positiv. 3 uker ETTER jeg har mistet! Så jeg har slutta å teste :) Kroppen sier fra selv etterhvert :)

Mora til ei venninne fikk ikke positiv test før hun var 8 mnder på vei... ;)

Skrevet

Se på tabellen under, LMP er første dag i forrige mens ved en normal 28 dager syklus (eller 14 dager før EL). IKM er 2 weeks LMP. En vanlig G-test slår ut ved 50 mlU/ml. Dvs. å være gravid og ikke få positiv test før 3 uker etter IKM er ikke helt unormalt. Blodprøve hos legen merker det mye tidligere

# 3 weeks LMP: 5 - 50 mIU/ml

# 4 weeks LMP: 5 - 426 mIU/ml

# 5 weeks LMP: 18 - 7,340 mIU/ml

# 6 weeks LMP: 1,080 - 56,500 mIU/ml

# 7 - 8 weeks LMP: 7, 650 - 229,000 mIU/ml

# 9 - 12 weeks LMP: 25,700 - 288,000 mIU/ml

# 13 - 16 weeks LMP: 13,300 - 254,000 mIU/ml

# 17 - 24 weeks LMP: 4,060 - 165,400 mIU/ml

# 25 - 40 weeks LMP: 3,640 - 117,000 mIU/ml

Skrevet

Heia..hadde m.a i oktober, va på utskrapning 26 oktober. I dag visste test positiv?, men kanskje hcg henger igjen fra når jeg hadde m.a!Men hadde jo utskrapning så kan ikke forstå at det henger hcg igjen fra det, p.g.a at legen sa at de hadde skrapt vekk alt.har noen opplevd det??!!

Skrevet

Jeg hadde IKM 15 november, spottet litt den dagen og tenkte at tanta var på vei.. men neida.. så her sitter jeg 1 uke og 3 dager over IKM altså 10 dager... Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser som kun har variert mellom 26 og 29 dager.. nå er jeg jo på dag 38!!

har småmurringer i korsrygg hele tiden som jeg har hatt siden ei uke etter EL.. Kjenner ofte stikkinger nederst i magen og i puppene.. til tider er puppene så ømme at jeg ikke klarer å gå med bh..

graviditetstestene har vært så blendahvite som det går an å få blitt :/

Skjønner ingen ting jeg!

Noen som kanskje skjønner noe?=)

Skrevet

Hva mer lurer du egentlig på?

MorFarOgEnLitenMedTut +3.pp har vel egentlig svart på det du lurer på, det er mulig å være gravid selv om testen er negativ. Så da må du kanskje være tålmodig et par uker til og så teste på ny. Masse lykke til, håper det er spire hos deg!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...