karla la Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 har en datter på 3 år som stortrives i barnehagen! men som mor føler jeg at det går på "stumpene løs"hva angår de ansatte sine krefter. en av de faste er stadig sykmeldt( sliten,utbrendt osv,)når en kommer tilbake må en annen sykmelde seg fordi det da har vært tøft en periode m underbemanning og ubrukelige vikarer. slik fortsetter det i en ond sirkel. føles så feil å lever datteren min der når jeg vet hvor slitne de a nsatte er..... datteren min gir utrykk for at hun har hatt det bra i barnehagen. HELDIGVIS! men jeg er bekymret og vet at det er mye planlagt de ikke kan gjøre pga underbemanning. er dette en vanlig barnehage"hverdag"el.er denne barnehagen et unntak?
metaMORfose Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Det er dessverre ganske vanlig med sykdom blant ansatte i barnehage. Dersom de ikke har vikartimer på budsjettet, så blir det fort underbemanning med alt det innebærer. Men i og med at de andre faktisk kompenserer for at en er borte, så virker det vel som det ikke direkte går utover barnehagedriften. Jeg ville tatt en prat med FAU, og fått den til å ta dette opp i styret. Det skal være nok voksne i barnehagen, og når det begynner å bli en vane at de er for få, da må man gjøre noe med det. Ubrukelige vikarer bør man bytte ut så fort som råd er! Vær glad for at barnet ditt har det bra i bhg, det er en god indikasjon. Men ta det opp med styrer, FAU dersom du synes det begynner å bli uforsvarlig, det er ikke greit å oppleve utilstrekkelighet i personalgruppen. Du betaler jo for et produkt du kanskje ikke får?! (Som et PS så vil jeg jo nevne at det er veldig sårbart i bhg. Avveiningen om man skal ta inn vikar eller ikke - noen foreldre reagerer veldig sterkt på at man får inn vikarer og synes det er en uting - er ikke enkel. Kanskje kan bhg knytte til seg faste vikarer? Det har vi i vår bhg, og det fungerer bra.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå