Min tur_78 Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Noen som vurderer å føde på Voss istedenfor på KK?
isi* med liten januar spire!! Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 For å ikke måtte legge ned pga økonomi har jo KK "overtatt" Voss og er nå innenfor Helse Bergen. Er det keisersnitt du tenker på, så er det akkurat like vanskelig nå å få det på voss. For du må til samtale på Føden Haukeland for begge steder!!! Utenom det så ble min nevø tatt med ks på Voss for 4,5 år siden. Min søster er strååålende fornøyd med å ha født der. Å anbefaller det til alle. Men vet ikke hvordan det er nå. Tipper når en står oppi det en forblåst vinterdag i januar, drar nok vi bare til KK.
Min tur_78 Skrevet 25. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2008 Tenker ikke på Keisersnitt, men har hørt veldig mye bra om Voss, og det blir anbefalt av nesten alle. Reisevei er lang, og det er det som veier imot for vår del. Og spesiellt siden jeg har termin 2 januar og det er midt på vinteren. Tenker litt at om været er ok og det ikke er snøstorm og diverse, så kan vi jo ta kjøreturen opp dit. Men ender vel sikkert opp på KK er jeg redd. Som du sier, når du først står oppi det, så har man gjerne ikke lyst å kjøre i 1,5 time i vinterværet...
isi* med liten januar spire!! Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Nei samme her. Ja hørt veldig mye positivt der ifra. Om alle jordmødrene og sykepleierene. Og at de tar babyen første natten, kommer kun inn når den trenger mat å sånn at du får kommet deg skikkelig til å nyte den lille. Vi tenkte også på å reise opp dit. Men tror vi prøver oss på å komme inn på føden på KK i stede tror jeg. Suger oss fast i en epidural hehe. Jeg har termin 15 januar. Bor i Sandviken, å er førstegangs. Så tipper sambo kun kan veien til Haukeland den dagen gullet vil ut hehe :-p
stinky-monkey Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Jeg skal føde på voss nå for 3.gang :-) Er strålende fornøyd med alt der oppe! Vi bor midt mellom Voss og Bergen, så for oss er kjøreturen akkurat like lang. (litt dårligere veier til Voss da, selvsagt, men det er nok absolutt verdt det, spør du meg :-) De har visst ikke lysstgass på kk har jeg hørt, og det er nok til at jeg ikke engang gidder å vurdere kk. MÅ ha lysstgass..he, he! Hadde både lysstgass og epidural sist når jeg fødte på Voss, og det er supert :-) Har hatt enerom begge gangene, og det har alle de andre jeg kjenner som har født der oppe fått også :-) Maten er god der, og alle er supre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå