Gå til innhold

Nintendo DS til 5 åring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om å gi en Nintendo DS til en jente som fyller 5 år i romjula? Det er min samboer som vil gi det til sin datter, og jeg syns det virker helt unødvendig...

Noen som har barn i den alderen som faktisk leker/bruker en sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet fra jobb at mange 1.klassinger har det hvertfall... Jeg tenker at det er kjekt i noen sammenhenger, f.eks hvis man skal kjøre langt ol, mens det er unødvendig å sitte med den mange timer hver dag.

Skrevet

Jeg har tantebarn som har hatt Nintendo fra de var fire, men syns personlig det er litt tidlig.

Vi har ikke PC-spill eller TV-spill, men skal gi Nintendo til seks-åringen vår som har det på ønskelista til jul i år.

 

Trur nok det kan gå veldig bra å gi det til 5-åringen, og særlig hvis dere har litt regler rundt bruken.

Skrevet

Jeg har vurdert å kjøpe det til min sønn til jul på snart 5 år.

Men han kommer til å måtte velge enten spille eller tv, ikke begge deler.

Den halvtimen med barnetv på nrk kommer jeg nok ikke til å nekte ham, men den er han heller ikke så veldig interessert i.

 

Vi har tv spill, men det er stort sett litt på lørdagen han spiller der, og litt data.

 

Vi har valgt å ikke isolere ham fra slike ting, heller begrense bruken.

I barnehagen har de pc som de av og til får lov til å spille på, lærespill, og det er lærespill vi har hjemme. Vi mener det er viktig at han er oppdatert slik at han ikke kommer på skolen og ikke vet hvordan man skrur på en pc.

 

Selv hadde vi ikke pc hjemme før jeg ble 17 år, mens jeg begynte å lære pc i barneskolen. Min samboer som forøvrig er en del eldre enn meg hadde pc hjemme fra rundt 9 års alderen. Det var ikke noe gøy å ikke vite noe. Derfor får min sønn lov, men med begrenset tilgang...

Skrevet

Ser nå ingenting mer galt i å gi en 5 åring i 2008 en DS i julegave. Er faktisk en teknologisk verden vi lever i.....hvorfor syns du det er så unødvendig lurer nå heller jeg på?!!! Er faktisk meget mange spill som er lærerrike og interessante for nysgjerrige 5 åringer....

Skrevet

Vår 3 åring får DS til jul i år. Jeg synes også det er tidlig, men hun synes det er kjempegøy. Med større søsken i huset, er det umulig å unngå at hun prøver DS.

 

Det viktigste er å begrense bruken, og ikke la barnet bruke spill som er beregnet for større barn. Faktisk er mange DS spill anbefalt fra 3 år og oppover. Lærerike spill som lærer barna koordinasjon og konsentrasjon.

 

DS er super å ha med på lengre bilturer, flyturer, bussturer osv. Og ikke minst når en skal steder hvor de ikke har leker og aktiviteter tilpasset barn. Så slipper de å kjede seg. Dessuten er det fint å lære seg å beherske sånne ting tidlig.

 

Lykke til med julehandelen!

 

Skrevet

Min datter fylte fem år i år å fikk nintendo DS på bursdagen sin.. Kjøpte med spillet nintendogs.. Det hadde hun spilt med kusinene å synes det var kjempe gøy.. Vi angrer ikke på å ha kjøpt..

Skrevet

Ingenting galt i det nei. Så lenge de skjønner at det er dyre ting de leker med. En jeg kjenner ble så sint fordi hun ikke fikk det til at hun knakk hele spillet... Hun var da 7 år.

Min datter fikk når hun var 4 år, synes det var stas i et par uker, rundet super mario spillet, og nå har hun ikke spilt på flere mnd, hun vet ikke hvor det er engang. Ligger vel under en haug med leker. Så det er tytt mens det er nytt. Synes spillene er så dyre jeg, koster jo 500 kroner for ett nytt spill!

Men klarer de å ta vare på det og synes det er gøyt så er det jo ikke noe problem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...