Lala & Po Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Driker ihvertfall tre kopper om dagen. Gjerne også te innimellom (det er jo koffein i te også). Kan dette påvirke fruktbarhten? Kjenner at det sitter langt inne å kutte ned på kaffe, ihvertfall når jeg har vært prøver så lenge. Må jo leve litt som vanlig også, og gjør ikke noe annet gærent Noen som vet noe om dette?
Gjest Julie håper Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Hei! Jeg er også glad i kaffe, dvs jeg drikker iskaffe, kaffe latte ol. Har også vært litt bekymret for koffeinmengden når jeg nå prøver å bli gravid (el er gravid?). Har lest at 1-2 kopper om dagen når man prøver er ok. Men snakket med gynekologen min på telefonen i dag. Han spurte hva jeg vanligvis drakk pr dag. Jeg sa 3 kopper - og det sa han var helt ok! Jeg har redusert til ca 2 kopper v prøveperiodene. Sikkert ok om man klarer det. Men ifølge legen så var det altså greit med litt mer. Ha en god dag :-)
Gjest Julie håper Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Ops...fant helt annen informasjon på nettet nå. Ble uttalt at koffein ikke var bra når man skal bli gravid. Og heller ikke bra i graviditeten. Altså: At man burde holde seg helt unna koffein som prøver og som gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå