storebror og junibaby=) Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 har et munnsår på leppa,som kommer tilbake hele tiden.Ganske ubehagelig.svir liksom....Var på apoteket,men de hadde ikkeno de ville anbefale før jeg hadde vært hose lege.Hadde ikke time før sent i efta men da skal jeg på jobb,og i morgen og torsd jobber jeg,så da skal jeg til legen på fredag.(hatt en del fravær så kan ikke være borte pga et munnsår liksom) men er det noe som kan lindre i mellomtida?
Dotten Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Vet at man kan bruke Bacymycin. Rart apoteket ikke snakket om den? Den lindrer en del og tar som oftes knekken på munnsår! Er en hvit og gul liten tube. Den skjuler ikke munnsåret, men skal i hvert fall lege det!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 De har en salve på apoteket for munnsår. Var reklame på tv`en for den også for en stund siden. Husker ikke hva den heter, har den hjemme.. Jeg har vært plaget med herpes sår på munnen, og eneste som har hjulpet meg da, er en salve som du her i norge må få på resept. Husker selvfølgelig ikke navnet på den heller.. jeg kjøpte den reseptfritt i england, men nå som jeg ikke er der så ofte lenger, var jeg glad jeg fant noe annet. Jeg må nemlig ha krem på så snart jeg kjenner prikkingen i leppa for ikke å få sår,, og da hjelper det jo ikke å vente på legetime. Denne salven de har på apoteket er også gul mener jeg,, eller oransje.. Kjempe god!
Gjest Morn du Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Her har vi god erfaring med afta med. Nå har ikke jeg munnsår, men snuppa på 5 har hatt det en del.. Da har afta med hjulpet henne i hvert fall.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Det er forøvrig ikke den samme som hun over nevnte.. men en annen - for munnsår
turbotassen Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Det eneste som lindrer for meg når jeg har munnsår er mentholatum. Det kjøler ned og kjennes behagelig. Men hvis du skal ha fortgang på å bli kvitt det kan du bruke zovirax. Men nå ble jeg plutselig litt usikker på om jeg har kjøpt den i utlandet... Spør på apoteket. Det har jo kommet et nytt middel for munnsår nå så det burde de jo sagt til deg. Kommer ikke på hva det heter.
storebror og junibaby=) Skrevet 25. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2008 hun hadde et par typer der,husker ikke navnet,men de var ikke anbefalt til gravide uten å høre med lege først
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Har et lite munnsår selv og tar på Eight Hour Creme, hjelper godt og tar ikke lang tid før såret er borte...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 Zovirax var den salven jeg kjøpte i England. Den fås kun på resept her i norge. Den andre jeg tenkte på heter Antix 5% - liten hvit tupe med orange kork. Denne har vært en veldig god erstatter for zoviraxen.. Det står på at den er til behandling av munnsår forårsaket av herpes simplex virus, så hvis det ikke er herpes du har, så kanskje den ikke virker? Det vet de nok forhåpentligvis på apoteket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå