Gå til innhold

Dokument 2. -Et lykkeland for kriminelle.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utdrag fra omtale:

*18.000 illegale innvandrere

Ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå lever det nå rundt 18.000 illegale innvandrere i Norge, flesteparten i Oslo. Av disse er to tredeler tidligere asylsøkere, som har valgt et liv i skjul fremfor å reise hjem.

*Identitetsløse asylsøkere

Under fem prosent av de som søker asyl i Norge har med seg papirer som til en viss grad kan dokumentere hvem de er. Dermed oppstår problemet når asylsøkere med avslag skal sendes ut av landet.

Ble kraftig provosert av dette programmet,der sitter de og lyger alle sammen fulle om hvem de er, hvor de kom fra og hva de vil her.

Norge er jo et land alle vil til for her "får de penger" som en så fint uttalte seg. Men om du fyller opp Norge med hele Afrika så blir det ikke penger til en kjeft mer. Staten Norge kjører milliarder inn i folk som ikke burde vært her i det hele tatt. Hva med å investere skattepengene våre mer fornuftig?

Politikerne er handlingslammet som vanlig, og gir ikke nok midler til politi og etterforskning men kjører heller hele bunten inn på et mottak som de bare stikker ifra og blir "identitetsløse". Lovene må endres og det MÅ bli strengere regler på innvandring og søking av asyl i Norge.

På programmet så var det en av de som hadde oppgitt 4 eller 5 forskjellige identiteter til politiet, og de kunne ikke sende han ut siden de ikke visste hvor han kom fra.

Mannen var tadd med amfetamin og hadde sonet en dom på denne, og nå skulle han igjen inn i fengsel for å sone en voldsdom (han hadde knivstukket sin norske kjæreste).

Mannen pakket fornøyd kofferten og smilte sleskt i det han gikk inn i fengslet. Ja, det kan jeg godt skjønne, så gode forhold som vi har i norske fengsler. Det er jo faktisk attraktivt for mange å være der.

Jeg prøver ikke å kjøre alle under en kam her, men de som er her med uærlige hensikter har jeg NULL til overs for. Jeg mener at de som kommer hit skal være tvunget til å ta norsk-kurs og ut i jobb og integreres som en norsk statsborger. Ikke rotte seg sammen i kriminalitet og overflod. Vi må også begrense inntaket og gjøre det mindre attraktivt å komme hit.

Da ender vi opp med å få de familiene som virkelig trenger den hjelpa Norge kan gi og ikke de som er her for å utnytte.

Jeg må bare si det. For et molbo land Norge er.

Med denne utviklingen er det ikke mange årene før vi og har gått under med mann og mus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med HI,sånne folk har ingenting her å gjøre.

Skrevet

Jge MÅ bare få være språkpoliti her, det er jo søren meg INGEN som klarer å bruke dette uttrykket rett:

Det heter "Å SKJÆRE ALLE OVER ÉN KAM", ikke å kjøre dem under eller dra dem hit og dit.

Skrevet

HVordan skulle loven vært i stedet da, sånn konkret?

HVa er din løsning på dette problemet?

Skrevet

Altså, forventer du at en person som generaliserer, men ikke innser det selv og som blindt tar til seg en tv2 dokumentar som åpenbart er vinklet, skal klare å ordlegge seg korrekt, samt ha plettfri grammatikk?

Skrevet

Nei, men jeg klarte bare ikke å dy meg.

Skrevet

Så du er da forkjemper for åpen grense inn til Norge og fri flyt av alt?

Skrevet

Åja, så det må være enten eller?

Har du en depresjon på gang? Depressive mennesker ser ofte bare motpoler. Det er ikke videre konstruktivt som problemløsning..

Skrevet

men en ting jeg la merke til.. var at så og si alle var menn.. la dere merke til det? tenkte ikke noe særlig over det igrunn, men bare lurer litt ..

er så uutrolig vanskelig det der med invandrerpolitikken.. ang flyktninger..

hva med han som skulle til norge. ikke som asylsøker, men han ble det pga han blanda seg oppi feil folk.. tror jo ikke blindt på hva de sier, men det er så mye forskjellig som skjer.. selvfølgelig vil de til norge der de kan ha det godt..

tenker litt sånn at. så lenge de jobber og har et nøkternt liv. ikke plager andre..som gjelder oss også.. så kan ikke ikke ha så mye imot de..

men jeg tenkte også på hvordan vi ville bli mottatt som asylsøkere i deres land..

hvordan tror dere det hadde blitt..

Skrevet

Lovene og reglene er restriktive nok, om ikke for restriktive. Om noe er løsningen så er det muligens å bevilge mer til politiets arbeid mot organisert kriminalitet.

Skrevet

Det er ikke jeg som sitter og gremmes over tv2 dokumentarer.

Jeg er fullstendig inneforstått med at det ikke finnes enkle løsninger på komplekse problemer.

Kanskje det er mulig å gjøre noe med holdningene til folk som deg, f. eks å fôre dere med litt mer allsidig informasjon om hva egentlig innvandrere og innvandring er.

Slike holdninger som tv2 hoster opp, og som du videreformidler her inne vil umulig gjøre noe annet enn å forverre forholdene til mange innvandrere. Og samtidig nøre opp under fremmedfrykten blandt enfoldige nordmenn..

Tror du på ramme alvor at det finnes folk i verden som ønsker å leve i sjul? Som ønsker å miste landet de hører hjemme i? Familiene sine? Som har lyst å leve som en annenrangs borger som alltid blir uglesett?

Fordi om vi i Norge er dønn materalistiske og tror at lykken ligger i kroner og øre, så er det faktisk mulig at folk har et annet verdisyn andre steder. Men i et materialistisk samfunn som vårt, så må faktisk folk ha en viss levestandard, uansett hvilke verdier de er vokst opp med.. Så ufattelig trist er det da at disse menneskene skal få slengt i tryne at de er utsugere og det som verre er.

Forøvrig, det finnes råtne epler overalt. Du mener at du ikke generaliserer. Men det er jo nettopp det du gjør, når du baserer holdningene dine på hva enkeltpersoner gjør. Eller, sorry, det media fôrer deg med.

Er du vanligvis så enkel å manipulere?

Skrevet

Nei, det får vi jo håpe at alle ugjestmilde nordmenn aldri får oppleve, å være avhengige av andre menneskers velvilje.

Skrevet

var det 8000kr i mnd han nordmannen tok for å "hjelpe" de utlendingene som fikk leie garasjen hans.. der det var fukt og råte?

8000kr for å leie ut en ubrukelig garasje???

Skrevet

Ja, det er tydlig at man har det fett i Norge som illegal innvandrer..

Skrevet

Å forvente at folk kan identifisere seg om de kommer fra land hvor størsteparten av landets innbyggere ikke er registrert, eller som har måtte flykte i hui og hast fra hjemmet sitt pga forfølgese.....vel DET synes jeg er litt mye å kreve..JEG hadde ikke greid å finne pass, fødselsattester og annen dokumentasjon til hele familien på null komma niks om jeg måtte det..Hadde prioritert andre ting om vi skulle være på "flyttefot" i ukjent antall dager/år.....

Men kriminelle som har kommet hit til landet "for å være kriminell" bør det bli enklere å bli kvitt..Man burde heller fåt bruke ressursene på barnefamilier, enslige barn og syke som ikke får den medisinske hjelp de trenger.... Disse er jo ikke vanskelig å skille ut, de er jo til og med synlige, også er det en stor gruppe som tilhører "gråsonen"...Har litt på følelsen at alle unge menn (?) fra 16 år og oppover som kommer alene er mer potenisell "farlige" enn de fleste andre grupper.....Kanskje man skulle forby MENN å komme inn til landet om de kommer alene??Altså uten barn/foreldre/kjerring????

Jeg vet ærlig talt ikke, men mange er her fordi de behøver det og har et sterkt ønske om å tilhøre et sted...Mange VIL bli integrert, få jobb og "bli norsk", men får ikke lov... mange har et reelt ønske om å bo, jobbe og leve her, men vil flytte tilbake til hjemlandet så snart det er mulig...Det virker så utrolig urettferdig når en barnefamilie som jobber som besatt for å "bli norsk" blir sendt hjem, mens de som gjør kriminelle handlinger om og om igjen "får bli"... Det er liksom de med spissest albuer og som er frekkest som kommer lengst, mens de som VIRKELIG hadde trengt et nytt land ikke får bli..... Det er så utrolig irriterende at man ikke kan gjøre noe med dette..og det at de kriminelle innvandrere/asylsøkere skal få ødelegge for "alle andre" er jo mer vår feil da...Man skal ikke skjære alle under en kam, men kanskje er vi noen Quislinger alle vi nordmenn også?????

Skrevet

men jeg må jo si det da.. at jeg blir ganske provosert av dem som blir tatt godt i mot. så svindler de for flere milioner (sier ikke at ikke nordmenn gjør det)

men jeg føler liksom det blir så utrolig utaknemmelig.. for jeg har prata med hvertfall noen av dem. å de sitter å skryter av at de ikke trenger å jobbe, men de har bare merkeklær og dyre biler. å alle nordmenn er helt idioter. dummsnille nek. blir ikke super positiv til de da. men igjen. det gjelder ikke alle.. er jo dem som bor 11 stk på et knøttlite soverom. eller ligger 9mnd med knekt legg med to små barn som skulle hatt melk, men bare får vann.. en kan ikke sammenligne...

får håpe det bare er en sånn kneik de må over for å riste fra seg det de har opplevd.. mulig det høres fryktelig naivt ut, men folk må slutte å generalisere folk..

Skrevet

Vi nordmenn har så lett for å glemme at også vi har trengt asyl og å få et nytt hjemland for ikke sååå lenge siden.

Min far var flyktning under andre verdenskrig - en liten gutt på 3 år som flyktet gjennom skogen sammen med storesøster på 7 og sin unge, redde mor.

Og de var ikke de eneste.

Og tenk så fattige vi var i Norge før vi fant olje, alle som sultet, og tenk alle som fikk nye sjanser og nytt liv i Amerika på 1800 og 1900-tallet.

Skrevet

Og mange av de norskættede i amerika er vel ikke akkurat mors beste barn...Mange av de mest konservative (alle skal ha våpen, nei til abort, kvinner skal være hjemmeværende, ikke vis pupp på TV, men slakting og lemlesting av andre mennesker er HELT ok å vise en 8 åring....) og ikke minst MANGE av Ku-klux-klan medlemmene har norsk blod i årene..... Så vil ikke akkurat skryte av å være nordmann alle steder i amerika nei..... Vi var ikke så mye bedre mange av oss heller...Og den dagen vi nordmenn må flykte fra krig eller sult (eller isen om isbreene nå vokser seg store igjen) så tror jeg ikke vi står først i køen til å få bo så mange land nei..... Ikke vi som syter over å ha det dårlig med den standaren vi har nå nei... Vi vil bli verdens mest kravstore flyktninger og mest trolig skutt før vi får passert norskegrensa, barn, som eldre.....

Skrevet

Jeg tenker heller at politiet må få makt, slik det er nå har de et heller dårlig omdømme - ikke fordi alle er redde for politiet, men fordi "alle" vet at norsk politi ikke kan gjøre deg en damn shit selv om du hopper rett på dem.

Æsj, glemte hva jeg skulle skrive... den "larve-puppen" fra et annet innlegg på anonym har brent seg inn på netthinna og jeg må virkelig spy...

Problemet er ikke at alle de kriminelle får opphold og statsborgerskap i norge - problemet er jo at det er klin umulig å sende asylsøkere som har fått avslag UT av Norge igjen.

Du får mure opp en liten øy ute i atlanteren HI, så kan vi sende alle som får avslag men ikke oppgir hvor de kommer fra dit - da tror jeg det vil bli mer attraktivt for mange å fortelle hvor de kommer fra og hvem de er ;)

Skrevet

Skal du be meg drite og dra, så kan du vel legge beskjeden under et innlegg jeg har skrevet?

Skrevet

Idiot... Skal man stenge hele grensa da fordi noen utlendinger viser seg å være kriminelle? har ikke noe til overs for de jeg heller, men har heller ikke noe til overs for norske kriminelle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...