Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg lurte på om ejg skulle melde meg intr i å jobbe som assistent i skole,leser i avisen at skolene må sende hjem klasser pga lærer/vikar mangel.. jeg trenger jobb,så da burde det jo kanskje gå i orden..? men kreves det noe erfaring fra slikt arbeid? hvor mye tjener en assisten? takk for hjelp..
nawi Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 De sender ikke hjem elever pga mangel på assistenter, men pga mangel på lærere. Alle som har fullført videregående skole kan i utgangspunktet jobbe som ufaglært lærer. Veldig bra timebetalt! Lenge siden jeg var ufaglært nå, men fikk 130 kr timen for ti år siden.
nawi Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Må bare tilføye at ikke alle som passer til dette. Krever litt å holde ro og undervise 25 - 30 unger alene uten erfaring...
Gjest Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Hmm,ok.. har jo fullført videregående.. Er det bare å ta kontakt med skolene da?
nawi Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Bare å ta kontakt med skolene;-) Men som sagt, ingen enkel jobb om du ikke har erfaring med å jobbe med barn.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Personlig egnethet og kanskje noe erfaring hjelper. Jeg hadde jobbet med barn (i bhg altså) fra jeg gikk på ungdomsskolen. Jobbet som vikar fra jeg var 15år gammel på en lokal bhg. Må bare si at det var gratis - og av egen interesse for videre skolegang... Det hjalp meg til å få den jobben jeg har nå, men de trengte sårt folk også. Jeg jobber på en skole med funksjonshemmede barn. Jeg er egentlig ansatt i SFO, men jobber da som vikar også i skoletiden. Jeg tjener ca 123 i timen. Det lønner seg å tråle gjennom NAV-sidene og kanskje også deltidsjobb.no. Tinde, zett.no, finn.no ++ Lykke til!
Gjest Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Tusen takk for svar dere!! Jeg får kikke litt rundt,ringe å høre.. Tror selv jeg har erfaring med barn,har aldri prøvd med så mange på en gang..er vel noe man må erfare ja.. jeg prøver!!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Flott med stå-på-vilje! Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå