Gå til innhold

Negative sider ved å være alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å gå fra mannen min. Vi har hatt problemer lenge -eller jeg har hatt problemer med forholdet.

Her er hva jeg har tenkt:

- mye alene: det er jeg nå - gubben jobber til 18, spiser og jobber videre til sent 5-6 kvelder i uken. Jobber i tillegg 5-6 timer på dagen hver helg.

- mer ansvar: ang. barna er det meg som har al jobb og ansvar. Det jeg bekymrer meg om er det økonomiske ansvar -klare jeg forsøge barna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette høres ikke greit ut, men det er vel vært å gi manne en sjanse til å komme med sitt synspunkt for dagen

1. Har du forklart ham NØYAKTIG hva du føler,på en saklig måte.

2. Er han umulig å snakke med, da bør dere prøve familieveiledning e.l

3. Hva gjør dere på fritiden, kan det jobbes litt her for å styrke forholdet?

Husk at mange menn har store problemer med å sette seg inn i andres tanker og følelser (les. kvinner), men gi ham en sjanse før du bestemmer deg.

Skrevet

De tingene du nevner som grunn for å gå fra mannen din kan dere vel snakke om og finne en løsning på?

Skrevet

Har prøvd å snakke med han om at jeg synes han jobber for mye, men får bare til svar at ellers tjener han ingen penger (han er selvstendig).

Er usikker på om jeg ønsker å være sammen med han mer. Er så lei av å være hushjelp for han. Eneste han gjør her hjemme en gang i blant (annet enn å rote) er å sette ting inn i oppvaskmaskin, stå opp med eldste 1 gang i uken og skifte bleie på morgenen så lenge der ikke er bæsj.

Å bli alenemor er et stort spring, men jeg tror det vil hjelpe på humøret mitt. Da kan jeg jo ikke blir irritert når jeg må stelle med to barn mens han bare sitter i sofaen og ser tv eller går å gjemmer seg på kontoret sitt.

Skrevet

Er ikke bare det som er problemet.

Han hjelper ikke til i hjemmet: ikke støvsuger han, lager mat, rydder, vasker klær eller generell rengjøring.

Han skifter ikke bæsjebleier.

Han kjøper intet til barna: klær, utstyr eller leker

Han hjelper ikke til med stell, bading og legging - sitter å ser tv eller jobber

De gangene han har hatt ansvar for legging har barna ikke badet, fått pusset tenner og blir lagt en time senere enn vanlig.

Ikke har han tid til å leke med barna.

You name it....

Skrevet

Det ser jo ut til at du har bestemt deg. Kanskje du skal fortelle han at du vurderer om dette er liv laga? Snakk om det med han - ikke oss. Det er dere to det gjelder, ikke noen her inne. Greit å få råd altså, men avgjørelsen må jo engang ligge hos deg og dere.

Egentlig høres han ut som et mannfolk, og kanskje ikke drømmemannen, men dog - verden er full av menn av samme ulla.

Det er mange negative sider ved å være alenemor, den økonomiske biten er jo en av dem. Men også at du fratar ungene to foreldre hele tiden. Selv om han kanskje ikke er en drømmepappa i utgangspunktet, så er han nå faren.

Husk at du blir uten ungene annenhver jul, påske, i sommerferien osv, annenhver helg (minst), du skal godta at far gjør alt på sin måte mens han har ungene, ungene skal gjennom en sorgprosess osv. Det er mange ting å tenke på, og jeg hadde kanskje forsøkt å rette opp det som er der før jeg stikker. jeg er selv stemor, og jeg kommer til å kjempe hardt for forholdet vårt om det skulle vakle!

Men snakk med han, tving han i tale - tving han med på familievernkontoret - og fortell han at dette orker du ikke lenger. Still krav, vær åpen og ærlig - si det som det er - gjør alt for å få han til å skjønne... Kanskje han da forstår alvoret?

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville snakka med mannen tror jeg. Det må da være mulig å prøve å finne ut av ting?

Men negativt med alenemor? Ja...

Når du blir syk, og likevel må opp for å ta deg av barna fordi du er alene.

Når du sitter alene om kveldene.

Når du ikke har store fremskritt vedrørende barna å dele med noen...

Er sikker mye, mye mer, men jeg er ikke alenemor, så jeg vet ikke helt jeg.

Skrevet

negativt ved å være alenemor;

Ingen som er der om du mangler noe viktig en kveld etter ungene er i seng, du kan ikke bare svippe til butikken liksom.

Du er alltid alene om ungene, nå vet ikke jeg om pappaen kommer til å ha de noe.

Ungene må ha 2 hjem å forholde seg til og kanskje etterhvert 2 sett foreldre.

Økonomisk klarer du deg nok, 1 ekstra barnetrygd, mulighet for dekte barnehage plass(spørs vel hvor mye du tjener), jeg levde godt mens jeg var alene, synes jeg hadde råd til alt da.

Skrevet

Jeg føler litt som deg jeg og, men har nok ikke kommet så langt at jeg reiser fra han, er nok ikke like ille her.

Jeg vet hvor håpløst det kan vere å snakke med han, men jeg sier han har valg å få familie, så da må han ta ansvar, ellers er det som du sier, bedre å gjøre alt selv uten å irritere seg over "hjelpen" som er der, men ikke vil.

Dette er vår største problem i ekteskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...