shoegal Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Går det an? Sluttet med pillen i januar og har bare hatt mensen ordentlig en gang etter det, hatt noen småblødninger/spotting. Har tatt endel blodprøver hos fastlegen, stoffskifte, hormoner, blodsukker etc. og sier alt er normalt og at det tyder på at jeg har eggløsning. Men å ha eggløsning uten mensen strider mot alt jeg har lært om hvordan ting fungerer.. Han vil ikke henvise meg til gynekolog før ett år etter p-pilleslutt, sukk, begynner å bli frustrert.. Har lurt på Baby Comp for å prøve å finne eggløsning, men er det bortkastede penger når jeg ikke har noen sykluser å plotte inn..?
Marianne87 Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Jeg sluttet på p piller i mai og fikk ikke mensen måned etter måned. Tok hormonprøver og legen sa de så bra at og at jeg bare måtte vente... I November dro jeg til legen igjen, nå for å spørre om jeg kunne få noe hjelp for å få tilbake mensen. Jeg regnet med jeg ikke hadde egglning siden jeg gikk et halvt år uten mensen. Dagen førlegetimen tok jeg en test for morro skyld, og jammen var jeg ikke blitt gravid. Jeg var da ca 4-5 uker på vei og hadde tydeligvis fått eggløsning uten mensen. De sier jo at en får 1 eggløsning før første mens, så da er det tydeligvis denne jeg har vært så heldig med å treffe. Tror ikke du har eggløsning hver måned hvis du ikke har mensen, hvis jeg har skjønt legen min korrekt. Men alikvel vil du ha 1 eggløsning før første mens og kan derfor bli gravid før mensen er tilbake Lykke til hvertfall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå