Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 For når jeg leser anmeldelser på spill i avisen blir jeg stadig like sjokkert. At voksne folk kan sitte å more seg med en så grusom og rå vold er utenfor min fatteevne. Og enda verre, alle guttene som er under 18 som får tak i de spilla og sitter timesvis i fritiden og forer hjernen sin med den dritten. Hva slags folk blir det av de tro?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Mannen min er hekta, men det er ikke et voldsspill han spiller. Og jeg synes det tar litt vel mye av tiden hans ja...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Mannen min er litt hekta, men det går bare i flysimulator og fotball spill Jeg er litt hekta jeg også, men spiller mest The Sims 2 og Settlers.. Fordrar ikke voldelige spill! Det slipper ikke inn i huset vårt, hverken nå eller når det kommer barn.. Spesielt ikke til barna!
nov007 sin nappy Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 jeg er glad i dataspill. strategi, skyting,vold,etc. Ser ikke noe galt i det. Mere sindig og behersket person enn meg skal du lete lenge etter. Ser ingen problemer i å tillate slike spill for junior når han blir gammel nok.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Sindig og rolig ja.. Det er slik de blir beskrevet mange av de elevene som går amok i skyteepisoder i USA. Folk som aldri slipper ut kruttet bikker det for en dag. Og han ene satt i følge klassekameratene å spilte voldsspill dag og natt. Lykke til!
S. Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Her er vi spill-freaks begge to. Ikke så mye dataspill, mest tv-spill og håndholdt konsoll. Vil ikke akkurat si spillingen tar overhånd, det er når vi har tid. Eksempelvis spiller vi kanskje når andre hadde sett på tv.
Pappalille Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Jeg er SÅ glad mannen min liker dataspill, ellers hadde jeg aldri truffet ham! Han liker dataspill av forskjellige sjangre, og noen er voldelige. Det plager meg slett ikke. Ikke verre enn om han hadde vært opptatt av film, og jeg tror at man må se an hvem som tåler slikt og hvem som ikke gjør det før det kommer på tale om ungene skal få spille. Og det går ikke med veldig mye tid på spill her i gården. Ingen av oss ser spesielt mye på TV, vi spiller i stedet for å glane på boksen ^^
Pappalille Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 Det blir så urimelig å dra frem slikt som dette. Noen vil alltid la seg påvirke mer enn andre, men de er helt klart i mindretall, og det finnes ingen garantier uansett. USA er et land der det finnes så mye våpen at noe _må_ gå til helvete med jevne mellomrom. Det å skylde på dataspill og filmer er bare veldig hendig for dem som vil syte, men samtidig beskytte sin "gudegitte" rett til å ha våpen i hus. Hva skyldte de på før dataspill? Sjekk det på internett, der vil du blant annet finne at på sytti- og åttitallet synes de Heavy Metal var roten til alt ondt. Der ble band trukket for retten for angivelig å ha subliminale beskjeder på musikken sin som ba folk drepe. Også i USA. Mystisk det der...
Ayka 09+13+14 Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 Typen min spiller WoW...ser ikke noe galt i at han skal ha sin egen hobby! Jeg har også en hobby som tar opp mye tid... Synes det er godt at vi kan gjøre ting hver for oss. Og begge har forståelse for at den andre vil bruke tid på sitt... Vil påstå at det har blitt folk ut av mannen min,selv om han spiller 10timer i uken,istede for å spille fotball 10timer i uken-som visst nok er en akseptert hobby...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #11 Skrevet 25. november 2008 Verken jeg eller mannen min vet knapt hva et dataspill er:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå