Gå til innhold

Noen ganger passer det ikke med besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en utroligt snill og søt venninne. Jeg liker henne kjempegodt men hun har noen ting som irriterer livet av meg. En av de tingene er at hun inviterer seg selv hjem til oss. Som regel passer det bra og det er koseligt men når man har to små barn og jobber i tilegg så kan det hende at man har planer for dagen.

Idag f.eks ringer hun kl 09 og sier at hun skal bare ordne noen ting i byen og så kommer hun opp hit for å spise frokost. Jeg sier at det ikke passer så godt idag. Lillemann har nesten ikke sovet inatt og jeg er kjempetrett. Jeg hadde akkurat fått dem i barnehagen og ville bare sove litt. I tilegg må jeg rydde huset og handle mat før jeg henter dem. Mannen min er bortreist så det blir ekstra hektiskt.

Jeg sa det til venninnen min ( sånn som jeg har sagt 100 ganger før) men hun sier bare.."-Kan ikke du gjøre det etterpå?" Men siden hun alltid blir flere timer når hun vel kommer så blir det jo inget etterpå. Jeg kommer å måtte jage henne hjem når jeg henter guttene og så kommer jeg å være trett og sliten + at jeg jag har rotete hus resten av dagen:(

Men det blir jo koseligt med besøk:) Vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt at det ikke passer da hun bare inviterer seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke enlkelt i det hele tatt. Du prøver jo å si fra så veldig dumt hun ikke hører etter på deg.

Hva med å spørre om dere skal gå tur sammen. Så går dere tur på en times tid, så når dere er tilbake fra turen så sier du at du må ta deg en dusj eller vaske huset så dere snakkes en annen dag? Så slipper du unna med en times "besøk", får litt frisk luft og får tid sammen med venninna di.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...