Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg har gått 2 år førskole, mangler et fag og par eksamener og en praksis (pga sykdom i familien måtte jeg flytte om på ting..i samarbeid med ene rådgiveren på skolen) MEN det er 4 år siden jeg gikk ut. Og har fått en sønn i mellomtiden. Økonomien kunne ha vært bedre, er tider vi sliter, så det er sagt. Det jeg lurer på nå er.. Skal jeg søke meg inn på førskolen igjen på deltid? -Prøve å få igjennom de eksamenene jeg har tatt og slik at jeg slipper å ta de fagene om igjen - De fagene jeg har hatt men mangler eksamen i, prøvce å ordne så jeg kan ta eksamen som privatist? - Og ta resterende jeg ellers mangler vanlig?? Hvis jeg da velger deltid så vil det gå utover 4 år og hvis jeg får forslagene igjennom, så kan jeg da jobbe litt ved siden av mens jeg studerer. MEN..det abre er da at * skolen ligger 45min 1 time med buss unna, og bussbillett pr mnd koster omlag 7-800kr * vi har dårlig råd og har mest behov at jeg helst jobber for fullt ELLER ville dere heller valgt en lignende studie som ligger 20min gåtur fra der dere bor (Deltid, årsstudium) og jobbet en del i tillegg.... ELLER ville dere ha ventet noen år, jobbet litt og stablet økonomien bedre på fote og så studert?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Kommer an på ditt engasjement i forhold til skolen. Har du veldig lyst til å gjøre ferdig førskolen, hadde jeg nok prøvd å få det til. Det meste går med litt innsats. Du kan jo jobbe litt deltid samtidig. Etterpå kan du jo få høyere lønn hvis du da jobber som førskolelærer, og tar det igjen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå