☆Anonymia☆ Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Altså,onklene og tantene til barnet/barna..? Isåfall,hvor mye bruker dere ..?
Tiril_Sofie Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 bf har ingen søsken, men tror ikke jeg hadde kjøpt gave til de. vis ikke barnet sier det selv da.. men hva med bf andre barn, barnets halvsøsken? kjøper dere gave til dem?
junijente fikk julijente Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Jeg sniker meg inn som stemor, dette er jo en problemstilling jeg også kjenner til... Vi kjøper ikke gaver til guttens familie på morsiden, det ordner de med selv. Tilsvarende kjøper ikke hun til vår familie, det klarer vi selv. Det er også guttens mormor som hjelper ham med gave til mora, og jeg hjelper ham med gave til faren (som hjelper ham med gave til meg). Dette gjelder bursdagsgaver også. Tidligere tror jeg mannen min kjøpte noe til guttens mor fra ham, og omvendt, men det tok vel slutt av seg selv en gang, uten at jeg helt vet hvorfor. Men jeg tror alle parter er vel så fornøyde med dagens ordning, jeg kjenner jo mannen min best nå, og mormora til gutten kjenner guttens mor best og klarer derfor bedre å kjøpe en gave som faller i smak.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Nei har ikke gjort det, han har to søsken fra morens side og to fra farens, men aldri tenkt over å kjøpe julegaver til søskene hans. Jeg derimot fikk av moren hans og mormoren forrige jul, da ble jeg jo litt satt ut, for jeg hadde jo ikke kjøpt til dem, men de sa etterpå at det var da heller ikke nødvendig, de kjøpte bare til meg for å være hyggelig. Og det er jo fint selv om jeg føler meg veldig uhøflig om jeg ikke gir noe tilbake:O Får ungen min noe søsken på farssiden tror jeg nok jeg kommer til å kjøpe til dem fra sønnen vår.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Skjønner ikke helt problemet. Om bf er død, så hadde det vært ganske naturlig at jeg hadde kjøpt gaver til lillemor sine onkler og tanter. Er bf derimot i live, så er det vel ganske normalt at det er han som kjøper gaver til sinen egen søsken.
SuperGlad Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 ja det gjør jeg. Han gir fra seg og barna, jeg gir fra meg. Har enda masse med hans familie å gjøre siden vi er gode venner. barna er så små at vi har valgt å bite i oss all surhet begge to, å komme så godt overens som mulig. Tantene til ungene er da 14 og 16 år å er titt og ofte her. Og sitter barnevakt hvis jeg trenger det :-)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg kjøper til hans datter altså Minas stesøster. Bf hadde en datter før Mina ble født.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 nei, jeg kjøper ikke til noen i hans familie, eller han. men jeg tror jeg vil kjøpe en liten ting til brødrene hans, fra småen.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 nei, men har tenkt å kjøpe en liten gave til snuppas halvbror ( bf sønn som bf ikke har kontakt med heller), vurderer hva jeg gjør med halvbors bror hos moren men han har jo kontakt med sin fars familie....noen meninger ?? halvbror er bhg alder, storebror til han er 12..bør han også få da ?? Ellers har jeg snakket med bfs søster, snuppa får nok derfra ( hun stiller veldig opp da bf brått meldte seg helt ut..) men jeg kjøper ikke til hennes barn, jeg har aldri vært "tante " for de..tenkte muligens sende en blomst til jul da hun har vært en stor støtte gjennom hele svangerskapet og tullet etterpå. Er imidlertid litt bevisst på ikke å "dra igang" for mye gavepress.. de har to gode innekter og snuppa blir en ekstra..jeg har en middels inntekt og å ta med de hadde blitt 3-8 gaver ekstra avh av barn/voksne mest kontakt etc avgresningen som jeg slipper lett unna med en blomst.. ( ikke meninga å "knabbe"tråden men en ekstra problemstilling for oss aleneforeldre -bra du reiste spm !)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 anonym 17.41 angående halvbror og stebror. her er det også en halvbror og en stebror men om jeg gir gave så gir jeg til begge. jeg syns det er lurt og ikke forsjelsbehandle fordi det er halv eller ste. da lar jeg heller vær å gi til noen om det blir for dyrt ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #11 Skrevet 25. november 2008 mortilgunnar.. det er vel det jeg har tenkt også,, ville bare benytt sjansen til å høre andre tanker.. :-)
en søt prins Skrevet 25. november 2008 #12 Skrevet 25. november 2008 Jeg kjøper ikke gaver til bf sine søsken men kjøper gaver til alle barna til bf sine søsken av den enkle grunn at bf har meldt seg ut av sin egen familie og heller ikke feirer jul. Han kjøper ingen gaver. Mitt barn får jo gaver fra bf sine søsken og søskenbarn så da føler jeg jo at jeg må gi noe tilbake. Da skal det jo også sies at jeg har bedre kontakt med bf sin familie enn bf har selv. Kjøper også gaver til farmor, farfar og oldefar på farssiden.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #13 Skrevet 25. november 2008 Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg kjøper til hans datter altså Minas stesøster. Bf hadde en datter før Mina ble født. oslojente80 Mina f 07.09.06 **** Hvis Mina og den andre dattern har felles far så er de da halvsøsken, ikke stesøsken?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #14 Skrevet 26. november 2008 Jeg og ungene ordner smågaver til farens bror. Meg, ungene og han har kontakt utenom faren.. Han har vært lenge i utlandet nå, så gaver har blitt sendt, men mest som ungene har laget, om de ikke har funnet noe som de bare MÅ kjøpe til onkel. barnas farmor, farfar, oldemor og oldefar får gaver fra ungene til jul. Laget og kjøpte. Ikke noe som brukes mye penger på, og varier veldig hva de får. I år blir det sydd duk og to kjeramikkengler (i alt 100kr tror jeg) også lager ungene litt, og ett bilde. Oldemor får bursdagsselskap siden hun har bursdag på samme dag som vår minste. Barnefaren har sporadisk kontakt med sin familie, så jeg lar ungene bli med i julegave kjøp/laging til den delen av deres familie også. Vil ikke at de skal føle det er forskjell, det er jo så viktig at alle får gave. Både mennesker og dyr. Julekort lages til hans familie, selv de litt lengre ut i familien. Jeg er så glad i å få julekort, så det er kanskje derfor jeg gjør det. Og slik at ungene har litt "kontakt". Faren er ikke noe flink der. Jeg har god kontakt med min ex-familie. De kommer og går her like mye som mine egene foreldre.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #15 Skrevet 26. november 2008 Jeg bare merker at jeg er så utrolig glad for at jeg slipper å forholde meg til sånne innviklede familieforhold, med mine, dine og våre osv... Misunner dere ikke!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #16 Skrevet 26. november 2008 Såklart! De er tant/onkel til mitt barn, og jeg er tante til deres barn. Og vi er omgangsvenner.
Kosel Skrevet 27. november 2008 #17 Skrevet 27. november 2008 Jeg gjorde det i fjor. onkel, farmor/farfar, pappa selvfølgelig og oldemor fikk gave fra mini. Har avtalt med pappaen hans nå at han ordner "hovedgavene" fra seg og tassen til de forskjellige på hans side, pluss at han ordner fra tassen til meg ved jul/bursdager og morsdag - og jeg motsatt. I tillegg ordner jeg med hjemmelagede ting og bilde gaver sammen med mini som begge våre sider kommer til å få nå og da. Vi er veldig gode venner og jeg treffer familien hans kanskje ca hver fjortende dag så kan vel hende jeg setter sammen en type julekruv eller noe med blomster god vin, noe ost og kjeks, kanskje en film og noe sånne greier til de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå