Hellinor Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Hei. Lillemann er straks 7 mnd. Han har i løpet av sitt korte liv sovet 6 netter mer enn 4 timer sammenhengende. Han våkner vanligvis hver 2.-3. time, og da er det pupp som gjelder, evt 1 time med kosing før han sovner igjen. HAN sover jo på en måte hele natten, for han sover seg gjennom puppingen. Kvelden og natte fortoner seg stort sett slik: Legge 19-19.30, sovner helt fint. Våkner ofte etter en time, får da mer pupp før han våkner helt, da er han vanskelig å få til å sove igjen. Så sover han ca 3 timer til ca 23, pupp igjen. Så våkner han 2-3, pupp, tar han ofte da inn i min seng for jeg fryser sånn ;-) Så våkner han i alle fall en gang til før morra 7-8. Ligger på eget rom, dette har hjulpet litt, men ikke mye. Det som er er at han ikke skriker da, våkner bare og er blid, så ser ikke helt for meg f.eks ferber (som jeg ikke syns noe om). Turner i senga og styrer på. Har prøvd og bare la han ligge, men han kan holde på i to timer, og han skriker jo litt til slutt da. Hmm.. skjønner ikke helt hvordan vi skal få dette til.
lille sprelle Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Erfaring - er at vi er kjempeheldige! Etter 3,5 mnd sov hun 6 timer sammenhengende Etter 6 mnd mellom 6 og 9 timer sammenhengende Nå - stort sett 8-10 MEN det er jo netter som ikke går slik da.... Regner med at du gir et skikkelig måltdi før han legger seg La pappaen ta seg av de oppvåkrningene som ikke skyldes matbehov. (Det har vi gjort, men jeg tror egentlig for oss at det hadde vært hipp som happ) Lykke til! ( og ja - vi har vært heldige med akkurat den delen, men ingen misunnelse takk - du aner ikke hva slags trøbbel vi forøvrig har hatt!)
Hellinor Skrevet 25. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2008 Glemte å si det, han spiser stort sett 2-3 fulle måltider hver dag. Pappan tar ofte oppvåkningene og blir ofte sittende en time om kveldene. Kjedelig.
It's all about me Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 7 mnd gammel trenger han absolutt ikke nattmat lenger. Og det høres ut som gutten deres er mer avhengig av kosen framfor maten om nettene. Første bud når det gjelder nattamming er å bare la det seg om mat og være helt ribbet for kos. Så jeg hadde bare latt han turne i senga når han våkner, om det så pågår i flere timer. Begynner han å grine skikkelig tilslutt er det pappans oppgave å gå inn og roe han. Gi han en flaske med vann istedetfor pupp. Er ikke rart han fortsetter å holde det gåenede når han vet så godt at etter litt så kommer mamma inn og han får masse kos. Må bare være kalde et par netter så går det seg nok raskt til.
Hellinor Skrevet 25. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2008 Men hva gjør dere med smokken da? Han mister jo den når han driver på, og da sovner han i alle fall ikke. Hm, angrer nesten på at vi begynte med den, men den har vel flere fordeler. Vi nattavvente eldsteman rundt 6-7 mnd, men han var mer sllik at han våknet og skrek. Da tok det to netter, skrek 1,5 time første natta, og 20 minutt andre og sov hele 3. Vi satt inne med han hele tiden. Men denne her vil gjerne være våken virker det som, er liksom bare blid, hehe.
☆Anonymia☆ Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Jeg har egentlig vert kjempe heldig med han lille småen min her.. Han avvente seg selv,begynte bare å sove rett gjennom.. Så det var aldri behov for noe avvenning.. Han har ikke fått flaske på natta siden han var 5 mnd.
It's all about me Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Ingen av mine har tatt smokk, så der kan jeg ikke hjelpe deg dessverre. Men enten må dere gå inn og ut og dytte i smokken, eller så må dere bare la den være og venne han til å sovne igjen uten.
krokofant666 Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 jeg skal ha avvenning i neste uke. gruegrue... Min er over 8 mnder og er bunnløs på nettene. Så det får bli noen netter med hyling. Jeg ammer ikke da.. Tror bare vi må være sterke å stå i dette. Lykke til..
krokofant666 Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 glemte å si at min bare blir mer og mer sulten etterhvert som tiden går når det gjelder nattmaten. Så jeg MÅ stoppe nå for dette kan umulig være heldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå