Gå til innhold

Dere som surver og gruer dere til jul....

Anbefalte innlegg

Skrevet

fordi dere skal feire jul borte og fordi julen ikke blir akkurat som dere har tenkt.....

Hva med å glede seg over at dere er friske, har sunne og friske barn, mat på bordet og gaver under treet..

Tenk heller på de som ikke har penger til gaver og mat, som kanskje tilbringer julen i et hjem preget av rus og vold... eller som feirer julen på sykehus fordi barna deres er alvorlig syke..

Jeg synes faktisk ikke synd på dere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gruer meg til jul ettersom jeg ikke får feire med barna mine!! :( Jeg driter forøvrig akkurat nå i alle andre og er VELDIG egoistisk og tenker bare på meg selv! Alt annet tar jeg rennefart og driter en lang marsj i...

Mvh den sure og egoistiske

Skrevet

Det har jeg svært stor forståelse for.. dette innlegget var ikke tiltenkt de som er i en slik situasjon som deg.. Klem

Skrevet

signerer vega! Det fins mange som gruer seg til jul pga fattigdom, skilsmisse, og mange andre større og værre ting enn å ikke få middag når man er vant til! En smule selvopptatt og bortskjemte kan man vel si mange er! Og mange andre sutrete innlegg jeg har sett her i det siste!

Feirer julen min uten de to eldste hvert år, og det er i seg selv langt værre vil jeg si enn at jeg ikke får middag når jeg selv mener det passer oss best!

For ikke snakke om alle de som må nedverdige seg å hente mat på fattighuset fordi de ikke har penger til all den overfloden vi andre lever i på en uke...og la meg ikke trenge nevne resten av den verden vi lever i idag

Skrevet

og ikke minst alle de barna som lever i rusmisbruk HVER eneste jævla jul! Der foreldrene er mer opptatt av rus og fest, enn å skape trygge rammer for julefering for barna og familien sin! Been there, opplevd that!

Skrevet

Er enig med deg Vega...

Det er så fantastisk mange som ikke har en dritt i jula..

Får helt vondt av å tenke på hvor mange det er..

Hvor mange barn som ikke får noenting,som ikke har mat eller varme klær tilogmed..

Syns vi skal bli flinkere til å tenke over hva vi har og glede oss over det..

Skrevet

Er helt enig i at å sette ting i perspektiv er en fornuftig ting å gjøre. En kan alltid finne andre som har verre en seg selv, og sammenlignet med familier i den tredje verden har vi alle det bra materiellt sett. Jeg er syk for tiden, og det kan være mer alvorlig enn vi liker å tenke på. Samtidig kan en alltid sammenligne seg med de som skal dø fra barna sine, har en det kjipt på jobben er der alltid noen som har mistet den, er en voldtatt er der alltid noen som har blitt voldtatt av sin egen far.

Jeg tror en forventer litt mye av folk om en ikke får sutre over det som igrunnen er bagateller, for en blir gal om en alltid skal sette ting i perspektiv.

Skrevet

Skriver under på deg gamle ertepose. Og om vi kjenner noen som har det fælt i jula, så kan man gjøre en liten ting som kan glede?

Gå rundt å bli deprimert over at kanskje noen jeg ikke kjenner har det så fælt og trist i jula gjør vel ingen noe godt eller?

Gjest Palodze + snulla og ia
Skrevet

Enig med gamle erteposen. Med den tankegangen så kan jo en hel haug med folk aldri finne på å klage på noe som helst fordi det alltid finnes noen som har det værre enn dem. Har man spysyken så må man tenke på de som har bulimi, sliter man med graviditetsplager må man tenke på de som ikke kan få barn osv. Hvor går grensen for når man kan klage?

Selv har jeg depresjon, og noen ganger så tenker jeg på at jeg ikke har noen grunn til å ha det vondt, og jeg tenker på de millionene der ute som har det helt jævlig, som ville gjort alt for å ha mitt liv. Men jeg får det ikke noe bedre av det...den tankegangen gjør meg faktisk værre, så jeg kan ikke tenke slik.

Det hjelper jo heller ikke dem at jeg bare tenker, jeg må jo gjøre noe for dem for å utgjøre en forskjell. Så i stedet for å gå hardt mot folk med en slutt-å-syt-taktikk så kan man jo i stedet få folk som ikke gleder seg til julen pga diverse "bagateller" å fokusere på at de kan f.eks. bidra med noe positivt for noen andre som ellers hadde fått en tristere jul enn nødvendig. Folk sulter jo her i Norge, det finnes barn som ikke får noen gaver. Hva med å donere mat/penger og leker til de som deler ut slike ting? Da får man det kanskje litt bedre inni seg selv om ens egen jul er ikke helt slik man ønsket den skulle være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...