Gå til innhold

HURRA for Ferbermetoden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tvillinger på 7 mnd og den ene harvært håpløs å legge siden fødselen. Har alltid vært helt imot at barn skal skrike seg i søvn, så vi har båret han i søvn i 7 mnd. Etterhvert så ble det håpløst også. For det første så er ehn utrolig tung og i tillegg så begynte han å bli helt vill når vi bar han. Ålet seg som en mark, så det var umulig å holde han. har snakket med helsesøster, lege og Sove-Karin (søvn ekspert) og alle har sagt at vi må prøve Ferbers metode. Men jeg har nektet. Til slutt, når alt har vært prøvd gav jeg etter. Og gudskjelov for det!!! Første natta skrek han i 2 timer. Vi var inne først hvert 5. minutt, så økte vitil 10. Helt forferdelig! Dagen etter gråt han i 1 time. 3. dagen gråt han i 10 minutter. De neste dagene har han sutret i ca 5 min. Det aller beste er at han sover mye bedre om natta. Før var han våken nesten hver time og sutret og gråt hvis vi ikke tok han opp. Nå våkner han kanskje to ganger og bare vrir seg litt, uten å gråte, så sovner han. Er så utrolig glad! Han har det bedre og vi har et nytt liv. Var fælt mens det stod på, men fy søren så utrolig verdt det var å holde ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra da ! Vi lurer på å bruke denne varianten på gutten vår. Han er 10 mnd og sovner som en stein om kvelden. Av seg selv.

Men han våkner mange ganger ila kvelden - men roer seg med smokk og litt kos på kinnet.

Så våkner han ordentlig i 1-2 tida på natta - og da har jeg gitt han litt melk for å få han til å sovne. Det har fungert, men nå våkner han igjen rundt 3-4 og er klar for å stå opp. Ler og pludrer.

Han er i dag flyttet inn på eget rom, og jeg kommer til å kutte ut melk (mistenker at det er derfor han våkner) og ikke gi han positiv oppmerksomhet.

elvfølelig skal vi inn for å trøste med jevne mellomrom, men det blir lettere å ignorere han når han er på eget rom.

Er helt utslitt nå, han holder det gjerne gående fra tre til halv fem. Sovner en halvtime og så er det morgen klokka fem tydeligvis.

Skrevet

Gratulerer! Dette måtte du nok ha gjort før eller siden. Fint at du gav etter før du var helt utslitt. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...