Gå til innhold

Briller eller linser under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig nærsynt og bruker til vanlig kontaktlinser. Men er det sundt å bruke det om en fødsel drar ut? Så tenker jeg: Vil ikke brillene være i veien. De dugger kanskje ned når jeg svetter og peser. Eller er det ikke viktig med noe sånt, slik at jeg kan droppe det? Men da ser jeg jo ikke mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bruker dagslinser, Focus Dailys og har brukt linsene ved alle mine tre fødsler. De har vart ganske lenge (over et døgn) men har ikke hatt problemer med linsene :-)

Skrevet

Hei

det spørs hva for slags linser du bruker ville jeg ha sagt. Er det linser som kanskje blir litt tørre etter lang bæretid tror jeg kanskje jeg ville ha byttet underveis. Øynene kan bli litt røde og irriterte hvis du bruker de svært mange timer i strekk hvis ikke de er laget for det, (n&d linser).

Hvis du bruker linser under hele fødselen, og den trekker ut, bruk briller hele dagen etterpå, da trnger øynene dine hvile.

Med andre ord se det an underveis, jeg ville ha gått for linser og heller byttet hvis øynene "sa" det.

Lykke til

Hilsen optiker

Skrevet

Takk for tips. Jeg bruker også Focus Dailys, men det hender at øynene blir tørre med de, og det har hendt at jeg har mistet linsene.

Får prøve å hukse å få med brillene, da. Jeg bruker stort sett brillene i helgene og på fridager (er litt lat når det gjelder å ta på linser). Så får jeg kjenne etter selv hva som er best etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...