Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 ....svigers er topper...ingenting galt. Men jeg er så drittlei av turen, jeg trivest best i mitt eget hjem, jeg sover elendig hos andre osv....syte, suttre og klage.... ( nevner ikke et negativt ord til samboeren om at jeg ikke har lyst innover så det er sagt). 3 netter blir det...hele forbanna Jula som jeg kaller det...for meg er jula lillejulaften til og med 2juledag. Dette er ulempen med å bo et stykke fra hverandre. Hadde vært noe annet om vi kunne gjort slik vi gjør det her, kjører til mine ca en time før middagen og reiser hjem utpå kvelden når gaver osv er pakka opp og unga modne for senga....eventuelt overnatte en natt og drar hjem neste formiddag. Er jeg sær?? Har ingenting med svigers å gjøre....de er toppers. Er bare meg og mitt ego som angår "privatlivets fred".....sitte i egen sofa med beina på boret om jeg så ønsker det....kunne gå å snavle julesnadder ut av egne skap....sukk.... Nei... i år blir ikke Jula rare greiene...MEN NESTE!! Da SKAL vi feire kun oss alene, kjernefamilien! Og hver år etter det hvis jeg får vilja mi
jordbær mathilda Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Jeg er så enig så enig! Ennå vi har både mine foreldre og svigers 10 min. kjøretur fra oss. Jeg sa stopp da vi fikk barn nr.2.heretter feirer jeg jula hjemme!! Orker ikke mase og stresse med julegaver hit og dit! Har åpent hus,så de som kan og vil kan feire jul hjemme hos oss. Noen år begge sett med foreldre andre bare mamma og familien der! Det var deilig å ta det valget,nå har vi skapt våre egene juletradisjoner her hjemme! Så i følge meg er du ikke sær!
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 vi feirer hjemme.. å de som vil komme er hjertelig velkommen..)
Gjest Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Hvorfor kan dere ikke bare være hjemme i år da, og invitere svigers til dere? Si at det blir så mye pakker og styr at det er enklere om dem kommer til dere. Jeg forstår deg godt jeg. Vi dro til svigers i fjor, vi hadde akkurat flytta inn i nytt hus, og ble dårlig tid til julestri, de er topp de, men det er noe annet å være hjemme. I år skal vi være hjemme, og det skal vi være i årene framover, og om noen besteforeldre vil være med oss så får de komme hit, enklere for dem enn at vi skal pakke til etterhvert tre barn, en haug med pakker osv.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Forstår deg så godt, jeg gruer meg også til julen i år ettersom jeg ikke får feire julen med barna mine. De skal feire med faren sin og jeg synes det er helt jævlig! Men jeg gleder med til netse jul, da er det MIN tur... )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 jeg er ikke noe julaften menneske og for meg er det i grunn ikke så nøye hvor den er. men om jeg ikke får kommet hjem til meg selv på kvelden og får sitte alene med baylisen min, nei da kan det være det samme med hele jula. så jeg forstår deg godt. det er lenge å være borte, spesielt i jula som er sånn en "daffe" tid
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Uff, jeg forstår det veeeeldig godt. Jeg sover også dårlig hos andre. Da får jeg ofte en skrekkelig pute og en enda verre madrass...... Og med denne skrotten så er jeg ødelagt i bekken og nakke i mange dager. Men nok om det. Dere kan ikke ha svigers på overnatting da?? Eller er de sånn som MÅ være hjemme, sånn at det er "enklere" for dere å dra med unger og bikkje og fandens oldemor for å komme til dem:-) Her har vi startet en "ny juletradisjon". Etter vi flyttet inn i huset, så feirer vi jul her. Og de som vil/kan får feire sammen med oss. Ingen annenhver jul hist og her. Og så deilig det er når barna er lagt og gjestene har reist hjem..... Og bare sitte her å nyte julefreden. Ja det er lett for meg å si, jeg vet det. Jeg har Svigerfar og mamma i 10min avstand. Svigermor bor 1 1/2 time unna da.... Men luft tanken for din Kjære, hør hva han synes om å feire jul hjemme, slik at barna får sin egen juletradisjon.....Og ikke bare tar etter mormor og farmor sin;-.) Lykke til!!
lisje marthemora Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Jeg synes ikke du er sær.) Jeg sa også stopp da nr 2 ble født. Jeg feirer gjerne jul sammen med noen ,men da må de komme til oss. Det har hent at vi bare har spist middagen der. Orker ikke tanken på å drage med meg alle pakkene til 4 barn fram og tilbake heller. Jeg synst atnå var det vår tur til å skape en tradisjon hjemme for barna. Vet at det er mange i svigers-generasjonen som alltid har feiret julen hjemme, og synst at barnebarna skal komme til de, fordi de ikke vil ut av huset den dagen....... Sorry det vart rotete skrevet...(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå