Gå til innhold

hvordan skal dere feire jul i år da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har litt forskjellige tradisjoner ettersom hvem vi feirer hos. i år er dte svigers så da skal vi:

Lillejulaften: pinnekjøttmiddag, og juletrepynting i pysj.

Julaften:

Åpner vi kalendere, og koser oss med litt julestrømpe på morgen, og GOD frokost + litt tv.

spiser vi grøt hos mamma og pappa 13.30 tiden. ( spiser hos dem vi ikke skal være hos på kvelden).

også reiser vi til svigers. Middag kl 17 og dessert,og julegave åpning og kaffe etter det...

også reiser vi hjem til oss å slapper av litt før kvelden er over.

1.dagen er det feiring hos svigers igjen, da kommer også brødrene til samboeren min med familie, god mat og pakke runder treet igjen ( vi bytter ikke før denne dagen. bare vi som er hos svigers på selvs julaften annenhvert år).men det erkosleig da- litt julaften om igjen og barna "slipper" å pakke opp alle gavene på julaften:)

2.dagen er det hjem til mamma og pappa med alle mine søsken og halvsøsken med familier:)

elske rå julen, og elsker å planlegge hva vi skal gjør, ha på oss, og lage våre egene tradisjoner, blandet med de gamle:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

22 Desember : Feirer bursdagen til sambo, med samling hos oss. Tar pakkebytting i samme slengen. Serverer gløgg, kakao, julekaker og boller.

Lillejulaften morgen: Kjører til hytta ( 1 times kjøring) og starter juleforberedelser der. Pynte juletre, spise julegrøt og kose oss.

Julaften : Feirer jul med mine foreldre på hytta

1. juledag : Gå lang tur, spise god middag og leke med det gutta har fått.

2. juledag : avreise til svigers (fly) for å feire nyttår der + et stort juleselskap med hele familien på hans side.

Skrevet

Lille julaften:

Være hjemme bare vi 5,pynte juletre,spille julemusikk og drikke gløgg!

Senere på kvelden grevinnen og hovmesteren...det er et must!

Julaften:

De eldste jentene er med svigerforeldrene mine i kirken.

Senere julemiddag her hjemme med mamma, stefaren min og broren min.

Ribbe på menyen!

1.juledag:

Pappa og hans familie kommer hit på julebrunsj!

Resten av romjulen og nyttårsaften:

Feirer vi på hytta med mulig besøk av svigerfamile.

Skrevet

Lille julaften:

Jeg jobber dagen, junior skal i barnehagen..

Så skal vi kose oss med deilig middag som mannen har klar når vi kommer hjem..

Så skal vi pynte juletreet med julesanger i bakgrunnen..

Så skal junior få åpne hovedgaven fra oss..

Så spise litt kaker før junior legger seg..

Julaften:

Jeg jobber dagen..

Drar rett til svigers når jeg er ferdig, evt avtale at en senvakt kommer tidligere så jeg kan dra hjemom og skifte og dusje..

Spise middag hos svigers, sammen med mamma, pappa og sviger-bestefar..

Kaker og gaver..

Reiser hjem når junior begynner å bli trøtt..

1.juledag:

Se på alt vi fikk på julaften..

Kose oss med deilig frokost..

Muligens til mamma og pappa på middag..

2.juledag:

Kose oss med deilig frokost..

Mye mulig be mamma, pappa, svigers, bror, svigerinne og nevø hit på middag..

Evt til tanta mi på middag..

Gleder meg VELDIG til å feire med familien i år! Er så koselig å feire med de man er gla i, og som er gla i oss!

Skrevet

22.desember:

Jeg har fri, og sønnen har fri - så vi skal pynte til jul. Spiser grøt når mannen kommer hjem fra jobb, så pynter vi juletreet alle tre. På kvelden koser vi oss.

23.desember: Gubben skal jobbe noen timer. Jeg skal vaske litt i heimen, junior leker og koser seg. Så drar jeg på jobb 15-22. På kvelden kommer mine foreldre, og søster.

24.desember: Skal jobbe fra 08-14, spiser litt når jeg kommer hjem. Så spiser vi middag ved 17-18 tiden. Rydder opp etter maten, åpner litt pakker før vi finner kaffe,kaker og dessert. Åpner mere pakker. Sønnen får holde det gående så lenge han orker.

25.desember: God, litt sein frokost. Sitter lenge ved bordet. Så hvis været tillater det så går vi ut, aker på akebrett, går tur osv. Spiser bare kald mat denne dagen.

26.desember: Folket som ha vært på besøk, reiser igjen.

Gleder meg masse til jul..

Skrevet

Aner ikke, vi har ikke bestemt oss enda! Antagelig blir det å kjøre ned til "palmeskysten" til svigers, og da blir det definitivt et stopp i dyreparken, tipper lillefrøken blir i hundre!

Har ikke peiling på juletradisjonene demmes, så skal bli interessant. Eneste jeg vet er at dem spiser TORSK!?!?(ka farsken?! Nordlending som jeg er, så er ikke torsk regna for julemat på mine kanter, vaffal!) Heldigvis tror jeg det er pinnekjøtt dagen etter, så jeg overlever vel!

Nyttår har jeg lyst å ha her hjemme på østlandet, ta med frøkna og bikkja på akebrett og se rakettene! (vi satser på at kommer snø igjen til da, har jo bare fått brukt akebrettet èn gang!)

Skrevet

Lille Julaften;

- Kose oss med deilig frokost, så skal vi reise opp til vår fantastiske familie (lang biltur, men koselig vil det bli alikevel)

Julaften;

-Deilig frokost(mor er verdens beste kokk)

- så skal vi alle ut og kose oss og kanskje lage bål på grillplassen og kose oss med varm kakkao, og så skal vi gå koselig tur og ake :) (foreldrene mine har en stor eiendom med masse jorder hvor stefaren min pleier å lage til den flotte akebakken med forskjellige baner..og så har de skog på eiendommen hvor de har laget istand en koselig grillplass)

Så skal vi kose oss med deilig middag og dessert og så åpne gaver og virkelig ha det kos.

1 Juledag:

Deilig frokost :) Lefsebuss...nam nam

Ute og kose oss :)

Er dagen da Nissefar pleier å møte opp i låven med en ekstra gave til de små :)

Og forhåpentligvis får vi besøk av tanta og onkelen til tuppa :)

Er herlig å kunne feire jul med de som virkelig bryr seg om oss, som vi er glad i. Personer man er trygge på og kan stole på. Bedre kan det ikke være

Skrevet

Høres kjempekoselig ut til alle dere!

Nei jula her blir ikke som før.Var ikke det i fjor heller. Før gledet jeg meg, kom hjem til mamma og pappa og bestemor og bestefar var der.Middagen sto klar til kl 17 så hørte vi nidarosdommens guttekor synge julen inn. 1. juledag var det alltid lunsj med masse godt:)

For 3 år (2006jula) siden var pappa syk (lungekreft) og var sterkt redusert.Han hadde kun fått perm fra sykehuset og måtte tilbake samme kvelden. Tanten og onkelen min var kommet fra Danmark da det mest sannsynligvis var pappas siste jul (han døde i mars året etter).

Forrige jul feiret vi oss oss og mamma,bestemor og bestefar var der og det var rart uten pappa. Januar døde bestefar.

Så i år er det til mamma med samboeren min,Elias og min bestemor som er dement.

Vel får gjøre det beste ut av det og lage nye tradisjoner. Skulle egentlig feire den her hos oss men bestemor er så dårlig til beins at hun kommer seg ikke opp trappa til stua en gang.

GOD JUL!

Skrevet

det var trist å lese. har en pappa med kronisk kreft selv, så jeg tenker hver jul jeg får med han at jeg må ta godt varepå minnene- så det gjør det enda litt tyngre å ikke skulle feire der i år. men skal dit på dagen da hvertfall.

(dere får be mannfolkene bære farmoren din opp- det gjorde vi hos oss når vi feiret jul her, og mormoren til samboeren min skulle komme.

lykke til med å skape nye tradisjoner- og håper dere får kost dere:)

Skrevet

Siste søndag før jul; salt lammelår med tilbehør hos mamma

Lille julaften; kos hjemme alle 3, har ikke planlagt noe utover at treet skal pyntes på ettermiddagen før snuppa legger seg. Og hun får egne juletrekuler i kalenderen den dagen :o)

Julaften; lang morgen med Disney og Askepott og julesokk og alt som hører til (supertakknemlig for at butikken jeg jobber i velger å holde stengt på julaften!!), deretter gudstjeneste i 3-tiden og middag hos mamma når Sølvguttene synger julen inn klokka 5. På menyen står da fylt kalkun med poteter, rosenkål, surkål, gulrøtter, saus og waldorfsalat til middag, og riskrem med rød saus til dessert. Oppvask MÅ tas før pakker kan pakkes opp, hehe, det er tradisjon fra da jeg var lita. Så er det pakker, kaker og kos frem til man ikke orker mer.

1. dag; pysj til langt på dag, kose seg med gavene man har fått og lange måltider og ikke minst hverandre.

2. dag: pinnekjøttmiddag (?) hos svigermor hvor også mannens bror med kone og barn kommer. Hæla i taket og tenna i tapetet ;o) Men koselig!

Skrevet

hehehe ja skulle likt å se de bære henne opp..nei men det skal da gå bra:) det er fortsatt bare litt uvant. Pappa jobba på sjøen så vi er vant til at han ikke feira jul med oss,men vi snakka jo med han på telefonen. Gleder meg mest til neste jul for da er Elias stor nok til å skjønne hva som skjer og da skal vi ha nisse:)Skal få samla samboer sin familie å og da blir det koselig:) Ikke hele familien vel og merke for den er stooor.hehehe.Får jo et nytt tantebarn til jul nå og håper de vil være med neste jul:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...