Gå til innhold

Hvilke juleforberedelser har du gjort fram til nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bakt pepperkaker og serinakaker (glutenfrie). Skal i dag (siden jeg er hjemme med min syke datter) skrive julekort som jeg sender neste uke, og kanskje lage glutenfrie pepperkaker. Har fri fra torsdag og til og med neste uke, og da blir det mye mer juleforberedelser og pynting og vasking og kjøping av julegaver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke begynt å bake, men har fått vasket litt. Og har bare to julegaver igjen :-D

Skrevet

Skrevet handleliste og gjort unna noen av gavene...thats it...

Skrevet

Her har d blitt med tanken på ALT som må gjøres:)

en liten oversikt over hva jeg ska kjøpe i julegaver (ofte er d mer "arbeid" med hva jeg ska kjøpe, enn selve handleturen):)

Skrevet

vi har revet veggen mellom kjøkkenet og spisestua. så idag skal vi male å vaske ned kjøkkene. vi blir elleve på julaften, så vi måtte bare ordne plass litt før vi hadde planlagt. men det blir fint da=)

også har jeg sydd adventskalender, og pakket inn pakkene til den=)

Skrevet

Handlet de fleste julegavene. Nesten ferdig med ale kalender gavene.

I morgen skal jeg og jentene kjøpe julekjoler.

Ellers er det ikke noe særlig jeg får gjort i år, med denne skulderen som ikke blir bra!!!

Må til og med ha hjelp til å pakke inn gavene;((

Skrevet

ingen verdens ting..eller jo jeg har kjøpt to julekalendere..haha

Skrevet

nesten ferdig me julekalende, nesten ferdig med alle julegavene, kjøpt inn julepynt:D å juletrepynt.. så til elgen håper eg vi skal få baket litt å kansje egynne å pynte litt..

Skrevet

jeg har kjøpt halvparten av gavene og laget halve kalenderen til tulla. Ellers har jeg registrert at jeg har 4 kasser med julepynt..

Skrevet

Vi har vasket rundt i stue og kjøkken. Ellers har jeg laget kalender til storebror og kjøpt noen av gavene. Og jeg er ferdig med noen julegaver. Skal vaske rundt på soverommet i dag.....støv-støv-støv! huff ;-)

Men jeg GLEDER meg veldig til jul!!!!:-D

Skrevet

Hei Prøveren. Har du oppskrift på glutenfrie pepperkaker? Har 2 barn som har fått diagnosen i år, så jeg har ikke fått prøvd meg på julekaker enda. Har en haug med oppskrifter selv, men synes det hadde vært kjekt å få noen oppskrifter som andre har prøvd og som fungerer. Hadde blitt veldig glad om du kunne dele noen oppskrifter:-)

Skrevet

Ingenting....

Skal skrive liste over hvem som skal få hva i løpet av uken. Finne fram adventstake og røde ganrdiner som skal være på plass i helgen.

Ingenting blir gjort før 1 helgen i advent her i huset!

Skrevet

Jeg har kjøpt alle julepakkene. Har kjøpt kalendere til barna og kjøpt inn juleklær.

Har begynt å pynte så smått og påbegynt stor opp rydding i kjøkken skapene.

Skrevet

Ingenting... ;o)

Skrevet

Har vaska ned alt som skal vaskes ned, utenom kjøkkenet, det tar jeg i dag. Så har igjen en grundig vask helga før jul. Har baka 8 kakesorter, i tillegg til loff, kringler og boller. Noen iskaker. Er ferdig med julegavene og julekortene. Har igjen en "julekasse" til nevøene mine. SKal kle den med julepapir og putte oppi frukt og snop og forskjellig,må ta den helt inn i jula så ting holder seg. Kjipt med rotne mandariner. har igjen pyntinga=)

Skrevet

Her er julegardinene sydd ferdig, kalender, jule-klær, de fleste gavene er kjøpt og resten er det bare å stikke innom og kjøpe. Hva som skal bakes er bestemt og ingridienser kjøpt. Julekort er i hus men ikke skrevet enda.

Rommet til snuppa er ryddet for leker/klær som ikke er i bruk/for smått/ødelagt og vi har vasket rundt der. Kontoret og vårt rom har fått en omgang, men resten må vente til vi er ferdig med å pusse opp bad og gang.

Men ingen pynting blir gjort før 29. november ( begrenset og resten kommer lille julaften).

Skrevet

Jeg har kjøpt alle 24 pakkekalenderpakkene til eldsta, skrevet og gjort klar julekortene og startet så vidt med julegavene. Skal starte med julebaksten denne uken tror jeg.

Skrevet

Her er det mange som ha komt langt. Mine juleorbredelser:

*JULEKORT: har laget 9 stk, skal lage 12 til - så ta et fint julekort, skrive på den og å sendt dem ut sånn rundt midten av desember.

*BAKING: Pepperkakene er bakt, men sønnen har også spist en del - så får vell bake noen flere. Så skal jeg bare et par slag til.

*KALENDEREN: Ferdig med så og si alle 24 pakkene, mangler å pakke dem inn og henge dem opp.

*VASKING: Begynner med kjøkkenet i mårra.. Så får vi se ang resten

*GAVER: Har tilsammen litt over 30 gaver som skal kjøpes inn, men tror jeg er ferdig med alle unntatt 5-6.

*PYNTING: Adventspynten kommer opp på søndag som kommer, gardinene litt etter litt også kommer resten av pynten opp 22.desember..

Tja det var det jeg kom på akkurat nå..

Skrevet

* Har bestilt og skrevet på nesten alle julekorta (ca 20 stk)

* 3 julegaver igjen

* Pakke inn 6 pakker til pakkekalenderen

Gjenstår:

* Pepperkakebaking hos ei venninne med sine tantunger på neste helg

* Vask neste uke

* Pynting til advent på lørdag

* Pynting til jul på lille julaften

* Handle 2 gaver og lage 1 (og sikkert kjøpe litt mer til junior)

* Bake marie-kaker

Skrevet

Ferdig med alle gaver, laget ferdig julekalender, handlet inn til baking, bestilt julekort og kjøpt juleklær til sønnen min =)

Skrevet

Jeg har bestilt julekort, skrevet navn og adresse på konvoluttene og kjøpt frimerker. Regner med jeg blir å skrive dem i løpet av uka/neste uke før jeg sender. Og så har jeg planlagt noen av julegavene og satt opp budsjett for november og desember, hehe. Og der stopper det. Baker aldri før de to siste ukene før jul, og i år skal vi ikke ha noen arrangementer her hjemme så det er totalt sett ikke så mye å planlegge :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...