Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Vesla kastet opp en gang igår, virket litt slapp og trøtt. Men ble bedre utover kvelden og er helt oppegående idag, burde jeg holde henne hjemme eller er det greit om hun går i barnehagen idag siden hun virker helt frisk ?
Gjest 5 andre Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Kommer an på årsaken, om hun kan ha noe smittsomt. Er jo to dagers "karantene" etter oppkaste egentlig, men hvis du mener hun kastet opp fordi hun var ute av form på en annen måte, så ser jeg ikke problemet. Tror jeg ikke ville nevnt det i barnehagen da, for da blir hun vekl kanskje sendt hjem...
Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 tror jeg holder henne hjemme for sikkerhets skyld
Gjest Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Vi har fått klare rettningslinjer fra barnehagen, holde barna hjemme i 48timer etter oppkast og/eller diarè.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 av hensyn til henne og ikke minst andre: bedre med en dag ekstra, enn å ta sjansen for de er smittsomme etter oppkast også. Derfor det heter omgangssyke, fordi den går på omgang dersom man blir utsatt for smitten fra folk som nettopp har hatt det
Gjest Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Ok, jeg har ikke fått noen retningslinjer i fra barnehagen ang. dette. Men jeg tenkte nok det beste var å holde henne hjemme!!
lisje marthemora Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Her i vår kommune kjører alle barnehagene med samme regel om 48 timers karantene. I natt ble jeg vekket av at de 2 elste barna hadde kasta opp både i senga og oppetter veggen. Først den ene, og så etter en time den andre. Og tirsdag og torsdag i forge uke var det de 2 minste som fikk det. Så nå HÅPER jeg at vi er ferdig. Go bedring:))
ღhælgelainnღ Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 I vår barnehage gjelder også samme regel, holde barna hjemme 48 timer etter oppkast/diarè. Jeg tror man kan unngå utrolig mye smittespredning med den huskeregelen. Likevel kan man jo bli smittet overalt hvor man ferdes. Så hos oss er vi veldig oppmerksom på å vaske oss på hendene før vi skal spise mat, når vi har vært på do og når vi kommer hjem fra f.eks. butikk, jobb, barnehage osv. Men helt beskyttet blir man jo aldri.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 vi har med oss en sånn liten antibakteriell gele på flaske npr vi ferdes ute, itilfelle det blir noe kafebesøk så vi får vaska neva fra alle rulletrapper og annen skit jeg var så dum å se på tv hvor fulle de er av smitte mm. Grøss! MEn gjort er gjort, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå