trine->mai07 og juni09 Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Etter å ha kastet opp siden kl 02 natt til i går, har jeg fått hastetime hos legen nå kl 8.15. Mest sannsynlig blir jeg lagt inn for å få ett par liter med væske så jeg kanskje har mulighet til å komme meg på beina igjen.. Skal stå på hardt for at det skjer, på 1 1/2 døgn har jeg fått i meg 1/2 glass med døven cola, så fort jeg åpner munn så brekker jeg meg. Har kasta opp 3-4 ganger hver dag siden jeg fant ut jeg er gravid, er nå 10+2 og fortsatt spyr jeg.. Håper det blir en ordning på det snart.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Stakkars deg. God bedring. Jeg starta dagen med å kaste opp i dag. Var redd det var kvalmen som kom, men har feber og verkende ledd også så er nok bare omgangssyken her. Heldigvis.
trine->mai07 og juni09 Skrevet 25. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2008 Akkurat kommet tilbake fra legen og fått diagnosen hyperemisis. Tatt en haug med blodprøver jeg får svar på i morra tidlig. Legen ringer dersom det er elektrolyttforstyrrelser, og da MÅ jeg legges inn. Er helt oppgitt over at det faktisk ikke skjer i dag, jeg har ALLE tegn på dehydrering. Hb har gått fra 9,1 til 12,3, noe som faktisk ikke er mulig uten dehydrering! Siden jeg har vært spes flink til å ta jerntablettene siden jeg bare har blitt værre av de... Men men.. Får bare ligge stille på sofan og ikke gjøre noe som helst, da spyr jeg iallefall ikke.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Føler SÅ med deg!!!! Jeg spydde jo opp absolutt ALT fra tirsdag ettermiddag til lørdag da jeg klarte å komme meg til legevakt for å få kvalmestillende! Så takk gud for Afipran På torsdag hadde jeg så og si null urinproduksjon etter å ha kastet opp hver time. Men du er vel sykepleier som meg? Gjør som jeg... utnytt sjansen at du faktisk jobber på et sykehus (selv om det kanskje ikke er helt lovlig). Jeg fikk ei venninne til å komme hjem og sette veneflon på meg og "selvmedisinerte" med med 2 liter Ringer Acetat på torsdag og fredag. Men til tross for det tisset jeg nesten ingenting.
trine->mai07 og juni09 Skrevet 25. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2008 Hei Turbo Ja, jeg er sykepleier vettu.. Jeg vurderer faktisk å få en kollega til å komme hjem til meg med venflon og ringer, legen vil jo ikke legge meg inn før han ser blodprøvesvarene i MORRA TIDLIG!!!!! Tisse? Hva er det? oppskrytt! Afipran funker desverre ikke på meg.. Hverken som tbl, iv eller stikkpille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå