Gå til innhold

Sykemeldt pga av kvalme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fått syk melding fordi de sliter med kvalme?

Jeg er i uke 26 nå, og kvalmen har kommet tilbake.. Og det er ikke bare om tidlig om dagen, men varer i grunn hele dagen. Føler jeg ikke har noe på jobb å gjøre i det hele tatt, da jeg jobbber på barneskole hvor tempoet er rimelig høyt hele dagen.. Noen som vet om man kan bli sykmeldt på grunn av kvalme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Joda det kan du godt. Jeg sliter ennå med kvalme og svimling, selv om jeg er 20 uker. Legen min insisterte nærmest på at jeg skulle sykemeldes, da jeg er midt inni en nokså krevende utdannelse,Det er nemlig viktig å ha mulighet til å ta det rolig når en sliter mye med dette.

Så lytt til kroppen din du. Det høres utrolig slitsomt ut å ha kvalme nesten hele dagen, så jeg hadde absolutt gått til legen for å finne den beste løsningen på problemet ditt.

Lykke til, og god bedring! =)

Skrevet

Hei du!

Det er fullt mulig, ja! Jeg har faktisk vært sykmeldt litt 50% og litt 100% siden jeg var 8 uker på vei og nå er jeg 16 uker. Pga kvalme, oppkast og at jeg er sliten og svimler litt. Det er slitsomt å gå sånn, og legen sa til meg at det er bedre å slappe av for da oer somoftest symptomene seg (ikke helt da, jeg er fortsatt dårlig - akkurat somd eg hele dagene).

God bedring!

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt pga kvalme/oppkast siden jeg var 5 uker, er nå 26 uker og har blitt sykemeldt ut svangerskapet!

Skrevet

Jeg er sykmeldt pga kvalme. Har vært det siden uke 7, og er nå 23+4, kvalm 24/7. Så ja, du kan bli sykmeldt pga kvalme. Den beste medisin mot kvalme er å ta det helt med ro, og lytte til kroppens signaler.

Skrevet

Jeg er også 26 uker på vei og har vært 100% sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme og har vært det siden uke 4.

Sliter fortsatt med kvalme og matthet, så blir nok ikke noe jobbing på meg før fødselen. Har mer enn nok med det lille som må gjøres her hjemme.

Skrevet

Du kan bli sykmeldt pga kvalme, jeg har vært sykemeldt pga ekstrem kvalme siden uke 5 og er det fortsatt, er uke 19 nå, har vel egentlig ikke tro på at jeg kommer til å jobbe noe mer før babyen kommer.. Lykke til med kvalmen og hvil deg, det er den beste medisinen!

Skrevet

Det kan du bli ja!

Jeg har vært SM siden uke 10- er nå i uke 18.

Jeg presset meg for langt i forhold til kvalmen og jobb, så da jeg endelig ble SM var jeg så utslitt at jeg ikke orket å røre en finger på 2 uker. Lå bare rett ut i sengen. Gikk ned 5 kilo på noen få dager.

Nå er jeg mye bedre så satser på å beg å jobbe rett over jul:-)

Gå å få deg en SM og hvil deg til kvalmen er over! Det er ekstremt slitsomt å gå sånn!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...