hårsår Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Jeg kan ikke hjelpe det, men jeg godter meg skikkelig over dem som sitter skikkelig dypt i gjeldsmyra for tiden! De kjører kun dyre nye biler, og kan ikke leve foruten følelsen av dyre klesmerker mot huden og sin årlige sydentur sammen med sitt like teite vennepar. Håper de ender i grøfa alle sammen, og hus og eiendeler ryker!! Ikke misforstå meg, altså... jeg mener KUN de "nyrike". Ikke de som har investert i egen business ol..
TrustNoOne (but Me) Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Jeg har lite forståelse for disse unge menneskene som kjøper og kjøper, og tydeligvis ikke har lært å summere ved dagens slutt. Når man ukritisk drar kredittkortet i tide og utide, må det gå galt. Hva i all verden lærte de av sine foreldre og mattelærere? At penger får man påfyll av hvis lønnen ikke strekker til? Lurer nesten på om det er blitt en trend blant en del mennesker å ty til kredittkortet hver gang man vil ha noe nytt som den vanlige lønnen ikke tillater. Hva skjedde med sparing??
Gjest Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Jeg unner ingen fortvilelsen ved å se livet sitt smuldre, men det er jo godt om "told you so"-kandidater om dagen. Så om jeg ikke godter meg i andres tristesse, står jeg med min statsansattelønn og uoppsigelighet (bortimot) svært klart til å ta over deres overdrevne boliger på tvangssalg.
prekæs Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan de klarer det. Jeg mener. Få så til de grader høye lån. Har jo opplevd noen gange å trenge lån selv, men har jo på alle måter måtte dokumentere hvor mye jeg har i inntekt og betalingsevne. Det å dytte på, helst unge mennesker lån som banken ser de ikke har mulighet til å betale er direkte uansvarlig av banken og kan faktisk ødelegge livene til disse menneskene. Jeg mener. Bankene skaper tusenvis av personlige finanskriser ved ikke å ta ansvar. Forskjellen på nyrike og de som investerer i egen biznizz ser jeg ikke. I hvertfall ikke hvis egen forretning ikke et liv laga i utgangspunktet. Og useriøse bedrifter uten overlevelsesmulighet er det mange av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå