Gå til innhold

da takker jeg for meg her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

lørdag 15.11.08 kl 22.25 kom verdens herligste pike til verden:o) hun var 3726 gram, og 49 cm lang :o) fra aller første rie, til hun var ute, gikk det 11 timer ca.. hun kom 4 timer etter jeg ble lakt inn på føden :o) fødselen gikk bra, slapp heldigvis epidural denne gangen, og fikk en mye bedre opplevelse av fødselen denne gangen...

litt dramatikk ble det, da JM skulle kjenne på hodet hennes, og fikk et rart utrykk , kremt.. hent en lege... legen kom, og jm sier: jeg vet ikke hva jeg kenner her sier hun. legen kjente, og vet heller ikke.. inn med ultralyd maskinen.. viser seg at lille jenta har ligget å lenge å stanget mot en kant, at hun har fått en stor fødsels svulst.. (veske fylt hevelse i hodet) hodet lå på skeiva i fødselskanalen..(myyyyye smerter ja...) akkurat da jm har begynt å tenke tanken på sugekopp, får jeg presset hodet forbi kanten, og 2-3 press til, og hun var ute!!!!!

skjønnere pike skal du lete lenge etter.. siden jeg har diabetes, må blodskkeret til babyen sjekkes, og hun blir lakt inn på nyfødt avd.. men blodsukkeret var stabilt, og hun gikk ikke ned så mye i vekt..

fikk lakt henne til brystet allerede 30 minutter etter fødselen, og tror du ikke jenta viste hva hun skulle gjøre.. utrolig disse små...

revnet ikke noe, fikk en liten rift ved urin røret.. men det var allerede grodd til neste dag (!!) så det eneste jeg var plaget med, var at jeg hadde strammet musklaturen i hele kroppen i mange tilmer, og hadde en heeelt sinnsyk gangsperre!! hehe

onsdagen dro vi hjem.. ville være sikker på at melken var kommet godt i gang, og det har den virkelig.. føler meg som en av kuene på time meierier as.. hadde allerede melk neste dag, ikke så mye, men noen dråper... er sikkert fordi jeg har hatt barn før. er jo ikke 2 år siden siste fødsel en gang.. kroppen husker nok det..

alle spurte om hun hadde gulsot.. og tok prøver som bare det.. hehe måtte si.. hun er ikke 100 % norsk da.. hun er bare mørk.. ikke gul.. jeg er jo halvt portugiser da... men de gav seg ikke.. tok tilogmed blodprøver av henne.. hehe jaja.. ingen gulsot i allefall.. tror de er så vante med å se de helt noske, litt gråaktige som blir født.. ;o)

så.. nå ligger vedens herligste pike ved siden av meg å sover..

og store bror? han bare stryker henne på hodet, og sier baby.. han er veldig fasinert av henne :o)

så.. takk for meg.. og denne gangen kan jeg med hånda på hejrtet si: JEG KOMMER IKKE TILBAKE!! ;o) nå er det nok.. det holder lenge med 2, + et bonusbarn som bor hos oss.

lykke til alle dere andre, både prøvere, og dere som er gravide.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Gratulerer så mye=) høres ut som en fin fødsel! lykke til med den lille, og gratulerer til pappa og storesøsken=)

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...