Brillemamma Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 Har ei lita ei på snart 3mnd. Den siste tiden(uken..) synest jeg hun har spist så lite..eller jeg vet jo ikke hvor mye hun får i seg..men synest hun spiser skjeldnere og hun spiser kanskje rundt 3minutt,så er hun ferdig..da vil hun ikke ha mer.. Hun er blid og fornøyd,og smiler dagen lang. Men er så redd for at hun får for lite mat... Er det vanlig å kun bruke noen minutter på ett måltid? Hun tømmer ikke det ene brystet engang..og vil ikke ha av begge brystene til samme måltid.... Jeg tilbyr puppen veldig ofte fordi jeg er redd hun får i seg for lite..kanskje en gang i timen tilbyr jeg,og da spiser hun jolitt hver gang..kanskje jeg burde vente noen timer mellom, slik at hun spiser seg mett og god hver gang?... Hvor lang tid bruker deres små på hvert måltid?...
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 jeg tror datteren min spiste i omlag 10 min. Du er inne på det selv. Ikke tilby den en gang i timen blant annet. Og hovedsaken her. Så lenge hun er blid og fornøyd, trenger du ikke uroe deg. Sultne unger er IKKE blide og fornøyde
It's all about me Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 De bruker veldig kort tid på å spise seg med, størsteparten av tiden hos de som ligger en stund ved puppen bare koser de. Så spiser hun bare i 3 minutter er hun ganske sikkert medt etter 2. Så lenge hun er blid, fornøyd og legger på seg er det ikke noe å tenke på.
Lillegull og meg Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 da jeg leste innlegget ditt var d akkurat som om jeg skulle ha skrevet det selv... Har akkurat d samme "problemet", men d viste seg at d rett og slett ikke var noe problem. har også ei jente på 3 mnd som spiser "lite", ofte tømmer hun ikke d ene brystet en gang, og d førte til at jeg ble nervøs og tilbød henne oftere og oftere,, d var da problemet startet, og hun spiste mindre og mindre. Kom i en ond sirkel der. Fikk beskjed fra helsesøster om å la d gå ihvertfall 2-3 timer imellom hver amming. Og etter vi begynte med d har det blitt bedre, men jeg syntes det er vanskelig å nekte henne pupp når hun gråter, så vi har ofte havnet i denne onde sirkelen igjen. D at jenta di er så fort ferdig er pga av at du er d man kaller "lettmelka", at melka kommer fort, og hun suger effektivt. D er også sånn at melka blir feitere ettersom barnet vokser, og hun blir da fortere mett. En ammehjelper har forklart meg dette. Vei henne med jevne mellomrom for å være sikker på at hun får nok. Håper dette kan hjelpe deg litt på vei...
Nussa80 Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Tror ikke du har noe å bekymre deg over:) Mi lille snelle gjorde jeg det motsatte med.. hun spiste/koste jo konstant de første 2-3mndene...Så jeg la ærender og slikt innimellom, slik at vi fikk 3 timer innimellom hver amming.. og da spiste hun bare 10min og deromkring, som du skriver.. følte jo at hun ikke fikk i seg noenting, "10 min kl.14 og så ett kvarter igjen kl.18"- følte jo hun var på slankekur;) MEN- hun går jo opp i vekt og strekker seg som bare det- ligger hakket over gjennomsnittet og er nå 5mnd. Spiser like kort nå, men ingen tvil om at hun får i seg det hun trenger! Det er nok bare det, at sammneliknet med hennes konstante sutting på meg de første mndene føltes det som ingenting! Deilig å ikke gå med ett vedheng på puppen lenger syns nå jeg da, særlig etter at hun er blitt så nysgjerrig og skal se på alt-samtidig som hun spiser:)
Gjest Palodze + snulla og ia Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Oi, motsatt problem av det jeg har hatt med mine. De har sugd og sugd og sugd de...snulla sugde meg tom (på 30-45 min) og da var hun fremdeles sulten og fikk mme. ia derimot ville ikke ha flaske så hun ble liggende på puppen 1 time, og så var hun sulten igjen 1 time etter det! Men vil du vite hvor mye hun får i seg i løpet av 3 minutter så kan du jo veie henne på hs. Sånn måltidsveien...husker ikke hva det heter eksakt. Da veies hun før og etter hun har fått mat, ingenting må endres altså ikke bleieskift eller noe sånt. Forskjellen i vekta viser hvor mye hun har fått i seg. Siden hun er blid og fornøyd så er nok alt i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå