Gå til innhold

Har du hatt svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde svangerskapsforgitning forrige gang. I disse dager går jeg og tenker på å starte prøving på nr 2, men har litt høyt blodtrykk, så får egentlig ikke lov til å bli gravid enda. Har egentlig alltid hatt litt høyt blodtrykk tror jeg, men.. Uansett.. Jeg lurer på om dere som har hatt svangerskapsforgiftning fikk ekstra oppfølging den neste gangen dere ble gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært gravid mer enn en gang, men hadde høyt blodtrykk og gikk på medisiner før jeg ble gravid. Svarer likevel siden jeg fikk god oppfølging i første svangerskap.

Jeg byttet over til en type medisin som var mer egnet for gravide, gikk til månedlige kontrolller hos fastlege og fra uke 16 (tror jeg) gikk jeg til kontroll på poliklinikken for gravide på sykehuset, i stedet for hos fastlegen.

I uke 28 ble jeg lagt inn på obs.posten for gravide. Ble ikke sykmeldt før det, jobbet 100 % fram til den dagen jeg ble lagt inn, men i ettertid tror jeg ikke det var så lurt.

Så var jeg en del inn og ut av sykehuset før de bestemte seg for å ta henne med keisersnitt i uke 34.

Det var bare de siste par ukene jeg hadde protein i urinen og egentlig svangerskapsforgiftning, men på grunn av blodtrykket ble jeg fulgt nøye opp.

Skrevet

Jeg har også bare vært gravid en gang og hatt svangerskapsforgiftning, men fikk beskjed om at jeg ville få ekstra oppfølging ved en evt neste graviditet. Det vil jeg tro er likens overalt.

Skrevet

Takk for svar! Har lurt litt på dette med om man kan gå på bt medisin under svangerskapet, så veldig greit å lese det du skriver. Jeg tok også KS i uke 34 forresten!

Skrevet

Jeg har ikke hatt svangerskapsforgiftning men gikk i begge mine svangerskap med angst for og få det. Hadde litt problemer med høyt blodtrykk siste 2ukene med føstemann men ellers lite problemer :-) det sies jo at man ikke nødvendigvis trenger og få det med nestemann og man blir jo ekstra fulgt opp :-)

Skrevet

Jeg fikk svangerskapsforgiftning sent i forrige svangerskap. Fødselen ble satt i gang etter termin.

Nå er jeg straks 34 uker på vei og fra uke 32 har jeg kontroller annenhver uke. Blir vel hver uke fra uke 36 tenker jeg. Har foreløpig ingen tegn til forgiftning og håper å slippe det denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...